متیو کارچ ، مدیرعامل Saber Interactive Studios و توسعه دهنده Warhammer 40K: Space Marine 2 ، معتقد است که دلیل اصلی عزل و اصلاح صنعت گسترده تر بازی های ویدیویی به دلیل بودجه های عظیم است.

بودجه و زمان توسعه بازی در مقایسه با گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و اکنون بقیه بازی های خاص چندین سال طول می کشد و صدها میلیون دلار هزینه دارد. در سالهای اخیر ، برخی از بازی های AAA بودجه های عمده ای را کسب کرده اند ، و Space Marine 2 بودجه چند میلیون دلار را عامل اصلی عزل ذکر کرده است.
در مصاحبه با وب سایت فایل بازی ، متیو کارچ گفت:
من فکر می کنم در عصر 5 میلیون دلار بازی وجود دارد. من معتقدم که بودجه چند میلیون دلاری منجر به برکناری و تعدیل اضافی شده است.
مدیرعامل Saber Interactive معتقد است که بسیاری از بازی ها به بودجه عظیمی احتیاج ندارند. او می گوید فقط بازی هایی مانند Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 با بودجه بالا و دقت سازندگان قادر به ایجاد طرفداران مالک بودند.

بودجه متوسط بازی های AAA بر اساس تولید کنسول ها دو برابر شده است و این نگران کننده است. تولید Marvel's Spider-Man ، که در طول سال 2 منتشر شد ، 5 میلیون دلار هزینه دارد ، در حالی که نسخه دوم با بودجه 5 میلیون دلار انجام شده است.
بازی هایی مانند کنکورد ، جمجمه و استخوان ، Suicide Squad و غیره با بودجه های عظیم شکست های بزرگی را انجام داده اند.