وب سایت بلومبرگ جزئیات بیشتری در مورد تلاش سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware به اشتراک گذاشته است.
بر اساس اطلاعات فاش شده، سونی و کادوکاوا سال ها بر روی این ادغام کار می کنند، اما هرگز به طور رسمی برای حل مسائل و چالش های این خرید مذاکره نکرده اند. Kadokawa به دنبال سونی برای خرید مستقیم این شرکت است، اما سونی بیشتر به بخش انیمه و بازی های ویدیویی علاقه مند است و علاقه ای به خرید سایر بخش ها مانند انتشارات فیزیکی و فیلم ها و سریال ها ندارد.
کادوکاوا در سال 1945 تاسیس شد و به عنوان یک غول رسانه ای در ژاپن شناخته می شود. این شرکت صاحب بیش از 100000 انیمه فانتزی و علمی تخیلی، کمیک و مانگا است و توانایی ارائه انیمه از ابتدای شروع تا انتشار در بازار را دارد. جدای از آن، Kadokawa ارتباطات زیادی برای جذب استعدادهای بازی و انیمه به ژاپن دارد و می تواند بهترین ها را گرد هم آورد.
در طول سال ها، Kadokawa توجه مایکروسافت، Tencent و شرکت کره ای Kakao را به خود جلب کرده است. انیمه یکی از سریعترین صنایع سرگرمی در حال رشد است و تا سال 2022، درآمد صنعت انیمه در ژاپن به 19.5 میلیارد دلار رسیده است که توجه بسیاری از شرکت های سرگرمی را به خود جلب کرده است.
جدا از تسلط کادوکاوا در صنعت انیمه، این شرکت دارایی در فضای بازی های ویدیویی به نام FromSoftware نیز دارد. یکی از سهامداران به شوخی گفت که میازاکی به تنهایی یک سوم کادوکاوا را به دلیل توانایی او در خلق فیلم های پرفروش پشت سر هم ارزش دارد.
البته این مذاکرات اکنون نسبت به یک هفته پیش دشوارتر شده است. افشای این خبر ارزش کادوکاوا را به 4.1 میلیارد دلار رساند و این احتمال وجود دارد که کادوکاوا پیشنهادهای جدیدی از دیگر شرکت های بزرگ دریافت کند.
رابین ژو، تحلیلگر Bernstein معتقد است که خرید Kadokawa احتمالا بهترین معامله ای است که سونی در حال حاضر می تواند انجام دهد.