در حالی که یوبی سافت اخیراً اعلام کرده است که سرگرمی برای آن اولویت دارد، اکنون ادعا می کند که Assassin's Creed Shadows از نظر تاریخی دقیق است.
تهیه کننده اصلی این عنوان گفت که تیم سازنده به بازی خود افتخار می کنند و زمان زیادی را صرف درک فرهنگ ژاپنی کرده اند. Assassin's Creed Shadows به بحث برانگیزترین عنوان منتشر شده در سال جاری تبدیل شده است. در حالی که این فرنچایز همیشه به دلیل به تصویر کشیدن تاریخ مورد تحسین قرار گرفته است، اما اکنون این دلیل اصلی نقدهای منفی پیرامون بازی است.
چندی پیش، یوبی سافت تلاش کرد تا این بحث را برطرف کند و گفت که هرگز دقت کامل تاریخی را در اولویت قرار نداده است. با این حال، به نظر می رسد که سازنده همچنان این باور را القا می کند که Assassin's Creed Shadows از نظر تاریخی دقیق است.
طی مصاحبه ای با Games Industry، کارل اونی تال، تهیه کننده اصلی بازی Shadows، در مورد جنبه های مختلف بازی از جمله تمرکز یوبی سافت بر به تصویر کشیدن تصویری معتبر از ژاپن صحبت کرد.
او گفت که استودیو زمان زیادی را صرف ساخت بازی Assassin's Creed Shadows تا حد امکان واقعی کرده است. وی گفت: این روند نمی تواند عجله داشته باشد و نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد. او سپس توضیح داد که چگونه یک خانه فئودالی ژاپنی با یک خانه فرانسوی یا انگلیسی قرون وسطایی متفاوت است. بنابراین آنها باید قبل از شروع توسعه Assassin's Creed Shadows همه چیز را یاد می گرفتند. کارل گفت:
ما سعی می کنیم یک بازی بسازیم که تا حد امکان اورجینال باشد. این چیزی است که ما به آن افتخار می کنیم.
در حالی که تلاش های استودیو قابل ستایش است، این اظهارات را می توان پیام های متفاوتی ارسال کرد. واضح است که دقت تاریخی اولویت اصلی یوبی سافت نبود، اما این شرکت همچنان به ترویج این جنبه ادامه می دهد. این اولین بار نیست که توسعه دهنده از چنین رویکردهای تبلیغاتی استفاده می کند.