بر اساس مصاحبه با یکی از توسعه دهندگان سابق استودیوی تولید، روند توسعه Skull Island: Rise of Kong تنها یک سال طول کشید.

به گفته The Verge، Skull Island: Rise of Kong تنها در یک سال ساخته شد. این سایت توانست با اعضای تیم توسعه در استودیو IguanaBee، خالق جزیره Skull: Rise of Kong صحبت کند.
یکی از توسعه دهندگان این بازی فاش کرد که کار بر روی این بازی از ژوئن 2022 آغاز شده و انتظار می رود تا 2 ژوئن 2023 ادامه یابد. سازنده که مایل بود ناشناس بماند، گفت:
مراحل ساخت این بازی از خرداد ماه سال گذشته آغاز شد و قرار بود در 2 ژوئن سال جاری به پایان برسد. بنابراین روند توسعه یک سال به طول انجامید.
یک انیماتور سابق خلیج ایگوانا گفت که کار با ناشر GameMill طبیعی است. ظاهراً این ناشر سابقه امضای قراردادهایی با استودیوها برای توسعه بازیهای مبتنی بر IPهای اصلی دارد و قصد دارد در مدت کوتاهی منتشر شود. یکی از اعضای سابق استودیوی تولید گفت:
دریافت نکردن تمام اطلاعات در مورد پروژه بسیار رایج و البته بسیار ناامید کننده زمانی بود که ما کار می کردیم، زیرا مجبور بودیم با اطلاعات محدودی که در اختیار داشتیم، بداهه بسازیم.
به گفته توسعهدهندگانی که با The Verge صحبت کردند، به نظر میرسد که این موضوع نیز به این واقعیت مربوط میشود که IguanaBee، به عنوان یک استودیو، در چرخه بیپایانی توسعه بازیهای تحت قرارداد با ناشران برای حفظ استودیو گیر کرده است.
شایان ذکر است که به طور کلی، بسته به وسعت بازی و اندازه استودیو، توسعه یک بازی می تواند از یک سال تا نیم دهه طول بکشد. حتی استودیوهای مستقل نیز معمولاً به بیش از یک سال زمان نیاز دارند تا بازیهایی را برای پلتفرمهای مدرن توسعه دهند. در گذشته، زمانی که پلتفرمهای بازی از نظر فنی محدودتر بودند، زمان توسعه بازی کوتاه یک ساله بسیار رایجتر بود.
دیگر توسعهدهندگانی که در این استودیو کار میکنند گفتهاند که Iguana Bay مایل است این قراردادها را ببندد تا بازیهایی را که واقعاً میخواهد بسازد. سازنده سابق با اشاره به کار تیم استودیو روی پلتفرم پازل What Lies in the Multiverse می گوید:
صادقانه بگویم، آنها بسیار با انگیزه تر و مشتاق تر از بقیه اعضای تیمی بودند که برای Gamemail کار می کردند.