طبق گفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، نظرسنجی ها برای شناسایی نیازهای اصلی کاربران ، بهبود بهره وری دستگاههای اجرایی و فراهم کردن زمینه کارآمد برای خدمات عمومی طراحی شده است و اولویت بندی خدمات دولتی الکترونیکی و هوشمندانه موضوعاتی است که تأکید می کنند نظرسنجی ها گرفته شده است
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نقش مهمی در کاهش بوروکراسی ، افزایش شفافیت و تسهیل دسترسی شهروندان به خدمات دارد و با ادغام خدمات اجرایی و استفاده از فن آوری های جدید گامی مؤثر در تحقق دولت هوشمند برداشته است.
در همین راستا ، نظرات شهروندان و ذینفعان در این فرایند تأثیر قابل توجهی در اولویت های توسعه خدمات الکترونیکی و اطلاعات خدمات خواهد داشت.
اولین نظرسنجی با تمرکز بر اولویت بندی خدمات الکترونیکی دولت ، دستگاههایی را مشخص می کند که باید برای توسعه خدمات دیجیتال اولویت داشته باشند. در مقابل ، نظرسنجی دوم بر اطلاعات خدمات هوشمند متمرکز است و تعیین می کند که وزارتخانه ها باید بیشترین بهره را از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی ، داده کاوی و پردازش ابر داشته باشند.
در این راستا ، از همه شهروندان دعوت می شود تا در این نظرسنجی ها شرکت کنند تا در تصمیمات مربوط به بهبود کیفیت خدمات الکترونیکی و هوشمندانه شرکت کنند ، زیرا نظرات ثبت شده در این سیستم پایه و اساس برنامه ریزی و اجرای سیاست های تحول دیجیتالی کشور خواهد بود بشر
علاقه مندان به شرکت در نظرسنجی ها می توانند به سیستم مشارکت الکترونیکی دولت در پنجره خدمات ملی دولت هوشمند مراجعه کنند.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات