در این نشست نحوه ارائه خدمات انبوه پیامک به منظور ایجاد وحدت در سازمان پیامک انبوه و با هدف ایجاد هم افزایی برای توسعه بازار کسب و کار و افزایش رضایتمندی شهروندان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
به گزارش ICTNN، این نشست در چارچوب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور اپراتورهای ارتباطات سیار، دارندگان پروانه خدمات انبوه پیامک، اپراتورهای مجازی موبایل (MVNO) و برخی از صاحبان مجوز شبکه ها و خدمات یکپارچه ارتباطی (UNSP) برگزار شد. اخطارهای نظارتی را بازخوانی کردیم و پیشنهادات شرکت کنندگان با هدف افزایش رونق بازار انبوه خدمات پیام کوتاه و کاهش شکایات کاربران از دریافت پیامک های مزاحم مطرح شد.
بر اساس این گزارش، ارتقای تعامل بین ارائه دهندگان خدمات پیامکی، تنظیم در زمینه تعرفهها با قیمتگذاری از طریق بازار این خدمات و ایجاد سامانههای تشخیص تخلف در اپراتورهای ارائهدهنده خدمات پیامکی انبوه به منظور حفظ حقوق مردم. و از ارسال پیامک مزاحم از طرف افراد دیگر جلوگیری کنید. در این جلسه موضوعاتی مطرح شد.
در حال حاضر کاربران می توانند با مراجعه به اپلیکیشن های اپراتور تلفن همراه و یا شماره گیری کد دستوری *800# و ارسال کد 11 پیامک های دریافتی را لغو کنند و کد 12 را برای فعال سازی پیامک های لغو شده برای مدیریت تبلیغات انبوه دریافت پیامک ارسال کنند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات