به گزارش بلومبرگ، مدیرعامل مرسدس بنز گفته است که خودروهای الکتریکی طی چند سال آینده به افزایش فروش در ایالات متحده کمک خواهند کرد، اما موانع زنجیره تامین می تواند این روند را کند کند.
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
مرسدس بزرگترین ضرر را در میان خودروسازان لوکس آمریکایی در سه ماهه سوم به ثبت رساند و فروش این برند در آمریکا از جولای تا سپتامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 21 درصد کاهش یافت. این به مارک های لکسوس تویوتا و بی ام و اجازه داد تا سهم خود را در بازار افزایش دهند. کولنیوس گفت: «ارائه تراشه مرسدس در سه ماهه چهارم بهبود خواهد یافت.
کمبود تراشه جهانی یک آزمایش مهم برای صنعت قرن قرن است ، که تلاش می کند حرکت خود را به سمت خودروهای برقی هوشمندتر و سریعتر تسریع کند. خودروسازانی که به چشم انداز بازار در نیمه اول سال خوشبین بودند، اکنون پیش بینی رشد فروش خود را برای سال 2021 کاهش داده اند، زیرا قرنطینه کرونا در مالزی باعث اختلال در عرضه چیپس شده است.
مارک خودروهای لوکس مرسدس بنز به دنبال تغییر تراشه های پیشرفته برای مقابله با بحران جهانی کمبود تراشه است.
اولا کالنیوس، مدیرعامل مرسدس بنز، در مصاحبهای در مقر این شرکت در آتلانتا، ایالات متحده، گفت: «آنچه گم شده است، سکههای ساده دلار است، مانند تراشهای که قفل ماشین را قفل و باز میکند. کاری که ما با سازندگان تراشه انجام می دهیم ، تلاش برای انتقال بخشی از این فناوری از گره های ساده تر و قدیمی تر به گره های مدرن تر است که ظرفیت بیشتری وجود دارد. او گفت: “کل صنعت خودرو در حال گذر از یک تغییر مشابه است.”
این برند لوکس آلمانی اقداماتی را برای رفع محدودیتهای عرضه انجام داده و قصد دارد حداقل پنج خودروی الکتریکی را در بازار ایالات متحده عرضه کند که از مدل EQS و سپس شاسی الکتریکی تولید شده در کارخانه توسکالوزا، آلاباما شروع میشود.
به گزارش ICTNN، مرسدس بنز، یکی از زیرمجموعه های دایملر، برای ایجاد تراشه هایی برای ویژگی های پیشرفته مانند رانندگان و سیستم های سرگرمی مبتنی بر هوش مصنوعی با انویدیا همکاری کرده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری