اپراتور تلفن همراه آمریکایی AT&T برای مصرف کنندگانی که هفته گذشته با قطعی مواجه شدند، اعتبار قبض ارائه می کند.
به گزارش ICTNN، AT&T که شبکه نسل پنجم آن حدود 290 میلیون نفر در سراسر آمریکا را پوشش می دهد، پنجشنبه گذشته به مدت بیش از 10 ساعت با وقفه گسترده در خدمات خود مواجه شد. این شرکت عصر پنجشنبه سرویس بی سیم خود را بازیابی کرد و گفت که این مشکل ناشی از فرآیند نادرستی است که در طول استقرار شبکه استفاده شده است.
AT&T گفت که بر اساس میانگین هزینه یک روز کامل خدمات به مصرف کنندگان بازپرداخت می کند. با این حال، یکی از سخنگویان شرکت نتوانست برآوردی از تعداد مشتریانی که تحت تأثیر این قطعی قرار گرفته اند، در شب شنبه ارائه دهد.
کمیسیون ارتباطات فدرال روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال بررسی این حادثه است. آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده در حال همکاری با AT&T برای درک علت اختلال است. AT&T روز پنجشنبه اعلام کرد که معتقد نیست یک حمله سایبری دلیل این قطعی بوده است.
بر اساس پستهای ادارات دولتی در چندین شهر ایالات متحده در پلتفرم رسانه اجتماعی X، این قطعی باعث شد مردم نتوانند برای خدمات اضطراری با 911 تماس بگیرند.
در سال 2021، رگولاتورهای ایالات متحده تصمیم به بررسی قطعی خدمات T-Mobile در ژوئن 2020 گرفتند و 19.5 میلیون دلار جایزه دریافت کردند. این قطعی که بیش از 12 ساعت به طول انجامید، منجر به بیش از 20000 تماس ناموفق با 911 شد.
بر اساس گزارش رویترز، در این مورد، کمیسیون ارتباطات فدرال تخمین زده است که بیش از 250 میلیون تماس از مشترکان سایر اپراتورها با مشترکان T-Mobile به دلیل قطع برق ناموفق بوده و حداقل 41 درصد از تمام تماس ها با T انجام شده است. – مشترکین تلفن همراه شبکه “T-Mobile” در طول این اختلال تکمیل نشد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات