ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
شیائومی در بیانیه ای اعلام کرد که فروش گوشی های هوشمند این شرکت در سه ماهه چهارم با 4.4 درصد افزایش به 44.1 میلیون دستگاه رسیده است.
مدیر اجرایی شیائومی گفت هنوز تضمین تداوم عرضه تراشه در سه ماهه اول سال 2022 دشوار است، اما وضعیت باید تا ژوئن بهبود یابد.
این شرکت که درآمد اصلی آن از فروش تلفن همراه حاصل می شود، گفت که درآمد گوشی های هوشمند در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر 18.4 درصد افزایش یافته و به 50.5 میلیارد یوان (7.94 میلیارد دلار) رسیده است.
طبق گزارش Refinitive، درآمد شیائومی در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر به 85.58 میلیارد یوان (13.45 میلیارد دلار) رسید، در حالی که در مدت مشابه در سال 2020 و بیش از 81، درآمد 70.46 میلیارد یوان بود. این رقم 80 میلیارد یوان بود که تحلیلگران برای درآمد شرکت
رشد آهسته تقاضا برای گوشی در چین، بزرگترین بازار شیائومی، این شرکت را بر آن داشت تا به دنبال فرصت های جدید باشد. شیائومی قصد دارد طی 10 سال آینده 10 میلیارد دلار در بازار خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند و امیدوار است تا سال 2024 خودروهای برقی خود را به بازار معرفی کند. این شرکت همچنین سرمایه گذاری خود را در زمینه تراشه افزایش داده است.
به گزارش ICTNN، وانگ شیانگ، رئیس شیائومی اعلام کرد که در سال 2021 این شرکت در شرایط بسیار پیچیده ای قرار دارد. عرضه تراشه ها بسیار کم یا محدود بود و مسائل ژئوپلیتیکی وجود داشت. با این حال، عملکرد شیائومی نشان داد که این شرکت انعطاف پذیر است.
به گزارش رویترز، شیائومی در سال 2021 رشد 33.5 درصدی را به ثبت رساند که به 328.3 میلیارد یوان (51.59 میلیارد دلار) رسید که بهتر از پیش بینی تحلیلگران برای درآمد 325.862 میلیارد یوان بود.
سود خالص شیائومی 39.6 درصد افزایش یافت و به 4.47 میلیارد یوان رسید که از پیش بینی تحلیلگران پیشی گرفت.
طبق گزارش Canalys، فروش گوشی های هوشمند شیائومی در چین در سه ماهه چهارم 10 درصد و فروش جهانی 5 درصد افزایش یافته است.
شیائومی، سازنده گوشی های هوشمند چینی، رشد ۲۱.۴ درصدی درآمد خود را در سه ماهه چهارم گزارش کرده است.
سال گذشته، شیائومی سهم بازار ایالات متحده را از هواوی که تحت تحریم های ایالات متحده بود و دسترسی محدودی به تامین کنندگان خود در بازار داخلی داشت، ربود. اما طبق گفته شرکت تحقیقاتی Canalys، برند آنر که از هواوی جدا شده بود، در نیمه دوم سال 2021 عملکرد خوبی داشت و سه ماهه چهارم را با سهم 16 درصدی از بازار چین به پایان رساند که مشابه شیائومی بود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری