وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعداد دیتاسنترهای دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، وزارت ارتباطات موظف به ایجاد ابردولت است و از سال آینده دستگاه های اجرایی موظف به پیوستن به ابردولت خواهند شد.
به گزارش ICTNN، عیسی زارع پور در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره خدمات ملی هوشمند دولت که با هدف بررسی خدمات ارائه شده از سوی وزارت حراست برگزار شد، با اشاره به اینکه بر اساس ماده ج، اجرای پنجره خدمات ملی هوشمند دولت برگزار شد، گفت: وی در تبصره 7 قانون برنامه و بودجه سال 1401 گفت: در قانون در برنامه امسال 100 درصد خدمات دستگاه تا آبان ماه به صورت الکترونیکی و تمامی استعلامات تا پایان آذر و 30 آذرماه به صورت اینترنتی انجام شود. درصد خدمات دستگاه باید تا پایان ژانویه هوشمند شود.
بر اساس این گزارش، در این جلسه میثم لطیفی – رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور – نیز با اشاره به فعالیت سامانه سنجش عملکرد کارکنان کشور، گفت: در این سامانه از طریق قانون کار. و کد ملی مشخصات کارمندان این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و با چاپ کد QR امکان استعلام از مشتری وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه قرار است این کد بر روی نیمی از ورق کاغذ A4 برای کلیه کارکنان چاپخانه و محل کار آنها در معرض دید عموم نصب شود، افزود: تاکنون این کد برای 850 هزار کارمند تعیین شده است و باید برای همه کارکنان دولت ایجاد شود. این کد صادر شده است.
لطیفی با اشاره به نظارت بر خدمات استانی و شهری برای انجام این کار، تصریح کرد: ارباب رجوع با اسکن کد QR کارمند مورد نظر وارد سامانه می شود و به چهار سوال مطرح شده پاسخ می دهد و بنابراین میزان رضایت مندی ثبت می شود، نتایج حاصل می شود. مردم از طریق داشبورد در اختیار روسای دستگاه ها و به تبع آن رئیس جمهور قرار می گیرد و میزان رضایت مردم در حال حاضر برای هر دستگاه اجرایی قابل مشاهده است.
معاون رئیس جمهور با توجه به اینکه این بارکد در محل کار هر یک از کارکنان نصب نشده است، تصریح کرد: برای این منظور امکانی در پیام رسان بله ایجاد شده است تا مردم عدم نصب این بارکد را در سازمان استخدامی اعلام کنند و فکری به حال خود کنند. آن را از نظر اداری
بر اساس بیانیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه نظرسنجی از کارکنان دولت را بر اساس یکی از رویکردهای دولت مردمی بررسی کرد و خاطرنشان کرد: به این ترتیب با وجود اینکه اقتصادی ترین، ساده ترین و در دسترس ترین نظر مردم در مورد خدمات ارائه شده توسط دولت، ذکر شده است که استفاده از آن باید در طول زمان گسترده شود.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات