تلگرام به اندازه واتس اپ به طور گسترده مورد استفاده قرار نمی گیرد، اما کسب و کارها اکنون می توانند آن را به عنوان یک گزینه ارتباطی برای مشتریان خود اضافه کنند.
به گزارش ICTNN، همه کاربران تلگرام از این پس می توانند حساب کاربری خود را به یک حساب تجاری تبدیل کنند تا به ویژگی هایی دسترسی داشته باشند که پیدا کردن و تماس با آنها را برای مشتریان آسان تر می کند. کسبوکارها همچنین میتوانند ساعات کاری خود را در نمایه خود نشان دهند و مکان خود را روی نقشه پین کنند. با گنجاندن ساعات کاری در نمایه خود، مشتریان می توانند در یک نگاه بررسی کنند که آیا هنوز باز هستند یا بسته.
شرکتهای تلگرام تجاری میتوانند صفحه اصلی خود را شخصیسازی کنند و اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را در چتهای خالی نمایش دهند و به مشتریان اجازه دهند قبل از تماس با آنها، آنچه را که ارائه میدهند، ببینند. برای آسانتر کردن پاسخگویی به درخواستهای متعدد، اکانتهای تلگرام تجاری نیز میتوانند پیامهای آماده را طراحی و ذخیره کنند تا بتوانند به سرعت پاسخها را برای مشتریان خود ارسال کنند.
البته، مشاغل می توانند پیام های خوش آمدگویی و خداحافظی را از قبل بنویسند که به طور خودکار برای مشتریانی که با آنها تماس می گیرند ارسال می شود. کسب و کارها می توانند از ربات تلگرام برای چت با مشتریان خود استفاده کنند. تمامی این ویژگیها رایگان است، اما فقط برای کاربرانی که با پرداخت پنج دلار در ماه مشترک «تلگرام پریمیوم» میشوند.
بر اساس گزارش Engget، تلگرام علاوه بر معرفی ویژگی های خاص شرکت، اعلام کرد که 50 درصد از درآمد حاصل از تبلیغات نمایش داده شده در کانال های خود را به صاحبان کانال با حداقل هزار مشترک اهدا می کند. طبق اطلاعاتی که قبلا توسط پاول دوروف، موسس تلگرام منتشر شده بود، این شرکت از وضعیت مالی خوبی برخوردار است و می تواند این پرداخت را انجام دهد. او به فایننشال تایمز گفت که انتظار دارد این اپلیکیشن پیام رسان تا سال آینده به سوددهی برسد و در حال حاضر در حال بررسی عرضه اولیه سهام است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات