ادامه مطلب
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
به گزارش newatlas.com، محققان موسسه کارولینسکا در سوئد تست های روانشناختی را بر روی بیش از 5000 کودک بین 10 تا 12 سال انجام دادند تا توانایی های شناختی عمومی آنها را اندازه گیری کنند. در این مطالعه از کودکان و والدین آنها پرسیده شد که چقدر زمان صرف تماشای تلویزیون، فیلم، بازی های ویدیویی و تعامل با آنها می کنند. شبکه های اجتماعی انجام می دهند. محققان این کودکان را به مدت دو سال دنبال کردند تا آزمایشات روانشناسی را تکرار کنند.
ترکل کلینگبرگ، استاد علوم اعصاب در مؤسسه کارولینسکا گفت: «به طور متوسط، کودکانی که در ده سالگی بازیهای ویدیویی بیشتری انجام میدهند، باهوشتر از کودکانی نیستند که بازی نمیکنند، اما بالاترین سطح هوش را بعد از دو سال نشان میدهند.»
بسیاری از والدین نگران عواقب تماشای خیره شدن فرزندانشان به تلویزیون، تلفن، تبلت و صفحه نمایش های کامپیوتر برای ساعات طولانی هستند. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که صرف زمان بیش از حد متوسط برای بازی های ویدیویی می تواند به تقویت هوش کودکان کمک کند.
بر اساس این مطالعه، محققان یک شاخص هوش از پنج کار ایجاد کردند: دو کار در درک و واژگان، یکی در توجه و عملکرد اجرایی، یکی در ارزیابی پردازش بصری فضایی و دیگری در توانایی یادگیری. تکرار تستهای روانشناختی در فواصل دو ساله همچنین به محققان این امکان را میدهد تا نحوه رفتار کودکان را از یک جلسه آزمون به جلسه دیگر بررسی کنند، چه چیزی متفاوت است، و تفاوت های ژنتیکی که می تواند بر هوش تأثیر بگذارد یا با آن مرتبط باشد.
نتایج این مطالعه نشان داد کسانی که بازیهای بیشتری از میانگین ثابت انجام دادهاند، ضریب هوشی آنها در اطراف بوده است 2.5 نقطه آنها بیش از میانگین ثابت افزایش یافتند. این مطالعه همچنین نشان داد که هیچ اثر مثبت یا منفی به دلیل تماشای تلویزیون یا رسانه های اجتماعی ثبت نشده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری