وی خاطرنشان کرد که این اقدام طی تعامل بین معاونت پژوهشی بنیاد و دفتر تولید محتوای وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. و پیگیری شد. در نهایت ، سه بازی از میان بازی های جدی ارائه شده برای درج در کتب درسی انتخاب شد و از امسال ، این بازی ها در قالب محتوای تعاملی به طور کامل در کتاب های درسی دانش آموزان قرار می گیرد تا مسیر آموزشی آنها بهبود یابد.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ICTNN از روابط عمومی بنیاد ملی بازی های رایانه ای ، سید صادق پژمان وی با اشاره به اینکه این سه بازی جدی از امسال به منظور ارتقای عملکرد یادگیری دانش آموزان در کتاب های درسی گنجانده شده است ، افزود: به تمام نقاط این اکوسیستم و مناطق مختلف این اکوسیستم در قالب کوتاه مدت و برنامه های کلان بلند مدت
وی افزود: “خانواده ها و دانش آموزان می توانند QR Code موجود در ابتدای هر فصل از کتاب” اول را بخوانید “را اسکن کنند و کلاسهای اول تا ششم را به محتوای تعاملی که به صورت بازی است” بنویسند “و آموزش را بهبود بخشند. روند در دانش آموزان در قالب تمرین کمک می کند تا دسترسی داشته باشید.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وی افزود: یکی از برنامه های مهمی که بنیاد در چند سال اخیر دنبال کرده ، زمینه بازی های جدی بوده است ؛ بازی هایی که صرف نظر از رویکرد سرگرمی دارای اهداف آموزشی هستند و علاوه بر جنبه سرگرمی ، رویکرد آموزشی آن نیز می تواند در سیستم آموزشی کشور ما استفاده می شود.
پژمان تصریح کرد: بنیاد طی 5 سال گذشته با برگزاری رویداد جایزه بازی های جدی گام های مهمی در این زمینه برداشته و به طور خاص از تشکیل مراکز تحقیقاتی و تولید این بازی ها حمایت کرده است. گنجاندن سه بازی جدی به عنوان مطالب تعاملی در اولین کتاب های درسی فارسی و نگارش پایه های اول تا ششم ابتدایی در راستای این اهداف و معرفی بازی های جدی به خانواده ها انجام شده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری