به گفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، مازیار مبااشاری ، مدیر کل توسعه زیرساخت های خدمات فناوری اطلاعات ، درباره سوالات سیستم زمین گفت و گفت که انقضا اولیه سوالات یکی از اصلی ترین چالش ها است. اعتبار کوتاه مدت سوالات ، که گاهی اوقات قبل از رسیدن به دستگاه بعدی باطل می شد ، فرآیندهای اداری را اشتباه گرفته و متقاضیان را گیج می کند ، که نه تنها زمان و هزینه زیادی را هدر می داد ، بلکه باعث کاهش اثربخشی خدمات دولت هوشمند نیز می شد.
وی افزود: “بر این اساس ، با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران ، سازمان مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری ، کارکنان هماهنگی هماهنگی ، وزارت امور اقتصادی و امور مالی و سازمان اداری و اشتغال دولتی ، این مشکل برطرف شده است و اعتبار سوالات با هدف حداقل یک سال خواهد بود و در مواردی مانند پایان دوره دوره ، این دوره از دوره است.
Mobashari توضیح داد: اگر استعلام قبل از مجوز نهایی منقضی شود ، سازمان های میانی نیازی به اعتبارسنجی ندارند و وظیفه تجدید یا دریافت پرس و جو جدید بر عهده سیستم پنجره زمین است. همچنین ، اگر پرونده ای به مرجع صدور مجوز نهایی منقضی شود ، مسئولیت تجدید آن خواهد بود.
مدیر کل توسعه زیرساخت های خدمات دولت هوشمند اظهار داشت: این پروژه مشکلات بیش از 6000 اعتبار منقضی شده را از بین می برد و به مناسبت انقضا بیش از 5000 مورد از این مشکل جلوگیری می کند.
وی گفت: این اقدام ، که مبتنی بر بازخورد دریافت شده از طریق سیستم سازمان فناوری اطلاعات ایران است ، با هدف کاهش خطاهای انسانی ، از بین بردن تأخیر در فرآیندها و افزایش سهولت در خدمت است.
سیستم پنجره زمین ، یکی از 5 پروژه کلیدی دولت هوشمند ، برای صدور مجوزهای مبتنی بر زمین و نظارت ماهواره ای طراحی شده است و از طریق Zamin.gov.ir در دسترس عموم است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات