زارع پور تصریح کرد: قرار بود این تکلیف قانونی در دی ماه اجرا شود اما در اردیبهشت ماه به اتمام رساندیم یعنی هشت ماه زودتر از موعد مقرر. این پنجره راه اندازی شده و ویژگی های بسیار خوبی را ارائه می دهد.
وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در خصوص پنجره واحد اتفاق افتاد این است که تمامی دستگاه ها به راحتی به این پنجره واحد متصل می شوند و مردم با احراز هویت واحد به تمامی خدمات الکترونیک دولتی دسترسی خواهند داشت. در این مدت کوتاه بیش از پنج میلیون نفر از این سیستم با احراز هویت استفاده کرده اند.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: برای تحقق دولت هوشمند اقدامات زیادی انجام شد، مصوباتی در شورای اجرایی فناوری اطلاعات به عنوان دستگاه هماهنگ کننده و سیاست گذار دولت الکترونیک در دولت داشتیم، اما با تصویب شورای عالی فناوری اطلاعات مجلس در بند (و) تبصره 7 این کار شکل عملیاتی به خود گرفت و همه دستگاه ها موظف شدند امسال برای رسیدن به این هدف کار ویژه ای انجام دهند تا مردم طعم شیرین خدمات فناورانه را بچشند.
زارع پور افزود: بر اساس گزارش کمیسیون 4 مولفه پیش بینی شده است که مولفه اول وظیفه سازمان امور استخدامی است و لیست پرکاربردترین خدمات دستگاه ها برای بهینه سازی اعلام شده است و وظیفه دوم ماست. مسئولیتی که مربوط به معماری ماکرو و الزامات راه اندازی پنجره واحد برای دستگاه ها می باشد. مرتبط است. سومین وظیفه مربوط به تمامی دستگاه های اجرایی کشور برای راه اندازی پنجره واحد خدمت است و چهارمین وظیفه پنجره خدمات ملی است که 8 ماه زودتر راه اندازی شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: برای اجرا و انجام این تکلیف قانونی که هدف آن تحقق دولت الکترونیک است، راه اندازی پنجره واحد دستگاه ها را در دستور کار قرار دادیم و تصویب کردیم که به تصویب رسید. در اردیبهشت ماه نهایی و ابلاغ شد. تبدیل شد. بر اساس بند 4 (و) ما موظف شدیم پنجره ملی خدمات هوشمند دولت را راه اندازی کنیم و پنجره های دستگاه ها به آن متصل شد تا در نهایت مردم از این طریق به خدمات الکترونیک دسترسی داشته باشند.
وزیر ارتباطات راه اندازی پنجره واحد دستگاه ها را کاری انرژی بر و زمان بر دانست و گفت: 32 دستگاه باید پنجره واحد را راه اندازی کنند که از این تعداد حدود 18 دستگاه در پنجره ملی بدون راه اندازی واحد خدمات خود را ارائه کردند. پنجره و حدود 31 دستگاه به این پنغره پاهادان نیز 85 دستگاه نزدیک به 2 هزار سرویس با کیفیت های مختلف و متنوع ارائه می دهد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وزیر ارتباطات افزود: در دولت هوشمند به دنبال این هستیم که همه دستگاه های دولتی با هم ارتباط داشته باشند و اطلاعات را با هم به اشتراک بگذارند و دستگاه ها بر اساس اطلاعاتی که از مردم دارند بتوانند در ارائه خدمات تصمیم بگیرند.
وی افزود: از زمانی که این موضوع به قانون تبدیل شد، برای همه دستگاه ها تکلیف مشخص شد. ما به دنبال راه اندازی یک دولت هوشمند هستیم. تفاوت دولت هوشمند با دولت الکترونیک در این است که در دولت الکترونیک، فرآیند معمول الکترونیکی و غیرشخصی می شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ICTNN، عیسی زارع پور در جلسه علنی امروز – سه شنبه 29 شهریور – شورای اسلامی شهر در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر بررسی عملکرد نهادهای مسئول در تحقق اهداف. دولت هوشمند و ارائه خدمات دولت الکترونیک (موضوع بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفت: در جلسه رای اعتماد به نمایندگان قول دادم اطلاعات ملی را ارتقا دهیم. شاخص ها در عرض چهار سال البته این مختص وزارت ارتباطات نیست و همه نهادها باید دست به دست هم بدهند تا این اتفاق بزرگی شود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری