با توجه به اتفاقات دریافتی، تعداد شکایات فروشگاه های اینترنتی طی یک ماه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. نقض بازخورد اجتماعی تأثیر منفی بر پذیرش اجتماعی خرید آنلاین دارد و در میان مدت، محبوبیت کسب و کارهای آنلاین را کاهش می دهد. در این راستا و به منظور مدیریت ریسک های اقتصاد دیجیتال، برای صدور دستور مقتضی از عناصر زیر استفاده می شود:
به گزارش ICTNN، متن پیام مجتبی توانگر نماینده تهران خطاب به فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به شرح زیر است:
3- تراکنش خرید نباید محدود به پرداخت آنلاین باشد و تمامی روش های پرداخت (آنلاین، حضوری، کیف پول و …) در دسترس خریداران باشد. نه تنها باعث افزایش اعتماد اجتماعی در خرید اینترنتی می شود، بلکه مسئولیت فروشگاه های آنلاین را نیز کاهش می دهد. وی افزود: برنامه شما به عنوان رئیس شورای عالی اصناف در این زمینه چیست؟
2- از بررسی شکایات دریافتی می توان نتیجه گرفت که چرخه تحویل مرسولات ارسالی به محل نارضایتی اجتماعی تبدیل شده است. ضمن اینکه به یاد داشته باشید که ارسال بسته ها بخشی از چرخه خرید آنلاین است، مسئولیت فروشگاه های اینترنتی ایجاب می کند که مکانیزم مناسبی برای تضمین صحت ارسال بسته ها تهیه کنند. برنامه این وزارتخانه به عنوان مسئول مستقیم این موضوع چیست؟
1- با نزدیک شدن به سال جدید و افزایش تمایل به خرید در بین هموطنان، لازم است همانند سایر بخش ها، مکانیسم های نظارت میدانی برای کسب و کارهای اینترنتی آماده شود. در صورت اثبات قصور و مماشات واحد صنفی ذیربط در رسیدگی به تخلفات، لازم است طبق ماده 55 قانون نظام صنفی نحوه برخورد و یا برخورد با متخلفین توضیح داده شود؟
آقای فاطمی امین عزیز
وزیر محترم صنعت معدن و تجارت و رئیس شورای عالی نظارت بر اصناف
ICTNN/
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
رئیس کمیسیون اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک ماه گذشته شکایات مردم از فروشگاههای اینترنتی افزایش چشمگیری داشته است، گفت: باید مانند سایر بخشها در حوزه کسبوکارهای آنلاین نیز ساز و کارهای نظارتی وجود داشته باشد.
با سلام و درود
تحریریه ICTNN شبکه خبری