وی ادامه داد: بنابراین پس از راه اندازی و راه اندازی سامانه، تمامی متقاضیان قانونی دریافت خدمات از سامانه اعم از شرکت ها، مؤسسات، سرمایه گذاران و وکلا می توانند به صورت حضوری و از پنجره زمین به سازمان های صدور پروانه آمایش سرزمین مراجعه کنند. واحد مدیریت iraneland.ir احراز هویت الکترونیکی شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، جواد غلامپور در اولین جلسه اجرای طرح نظام آمایش سرزمینی ضمن بیان اینکه با همکاری همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط، استان آماده اجرای طرح است. و راه اندازی سامانه مدیریت پنجره اخیراً در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، احراز هویت متقاضیان غایب قانونی در سامانه پنجره واحد آمایش سرزمین امکان پذیر شد و امکان ایجاد سامانه ارتباط آنلاین و تبادل خدمات با دولت فراهم شد. سازمان ثبت اسناد و املاک.
همچنین بر اساس این گزارش، در ادامه جلسه فرحزاد مجری سیستم مدیریت پنجره واحد آمایش سرزمین ضمن بیان اینکه هم اکنون زیرساخت و بستر این سامانه به طور کامل اجرا شده است، گفت: این سامانه دارای سه امکان مهم از جمله نظارت بر اراضی کشور با استفاده از تصاویر. ماهواره مدیریت درخواست های مجوز متقاضیان خدمات زمین و مدیریت استعلام های بین سازمانی را مدیریت می کند و از هرگونه تصرف و تعرض غیرقانونی به زمین جلوگیری می کند.
غلامپور گفت: اجرا و ایجاد این سامانه به عنوان یکی از 23 پروژه اولویت دار دولت الکترونیک به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شد و بهره برداری کامل از این سامانه منوط به همکاری همه دستگاه ها و نهادهای ذیربط است.
وی در ادامه توضیحات کاملی در مورد نحوه استفاده از هر دستگاه، سطوح دسترسی و نحوه تعامل دستگاه ها در این سیستم ارائه کرد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
در این گزارش آمده است: حجت الاسلام عالمی نماینده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت: با توجه به تاثیر این سامانه در کاهش تخلفات اراضی، نیاز به حمایت همه جانبه برای اجرای این امر احساس می شود. برنامه ریزی و سازمان های ذیربط همکاری کامل داشته باشند.» .