این عینک شامل یک دستیار مجازی اختیاری است و می توان تصاویر و فیلم ها را بدون استفاده از دست و از طریق فرمان صوتی ضبط کرد. فیس بوک اعلام کرد که چراغ LED روی عینک نشان داده می شود که دوربین روشن است تا به دیگران اطلاع دهد که صاحب عینک هوشمند در حال گرفتن عکس یا فیلم است.
غول های فناوری از جمله آمازون ، گوگل ، مایکروسافت ، اپل و اسنپ در تلاش برای تولید محصولات عینک هوشمند هستند ، اما ارائه محصولی مانند Google Glass نشان داده است که فروش آنها به دلیل قیمت بالا و مشکلات طراحی دشوار است.
این غول شبکه های اجتماعی که درآمدی حدود 86 میلیارد دلار در سال 2020 گزارش کرده است ، بیشتر درآمد خود را صرف تبلیغات می کند ، اما سرمایه گذاری زیادی در زمینه واقعیت مجازی و تقویت شده انجام داده و سخت افزاری مانند هدست Oculus VR بر روی فناوری مچ دست ساخته است. این بند از عینک های واقعیت افزوده پشتیبانی می کند.
انتهای پیام
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
اسنپ که از عینک های هوشمند خود در سال 2016 رونمایی کرد ، امسال عینک واقعیت مجازی را روانه بازار کرد ، اما این محصول برای فروش نیست و فقط در اختیار سازندگان واقعیت افزوده قرار دارد. ایوان اشپیگل ، مدیرعامل اسنیپ در سال 2019 گفت که انتظار می رود یک دهه طول بکشد تا مصرف کنندگان از عینک های هوشمند واقعیت افزوده استفاده کنند.
فیس بوک که به دلیل مدیریت داده های کاربران مورد انتقاد قرار گرفته است ، اعلام کرد که به رسانه هایی که مشتریان عینک هوشمند این شرکت بدون رضایت آنها استفاده می کنند دسترسی نخواهد داشت. این شرکت همچنین اعلام کرد که از محتوای تصاویر یا فیلم های ضبط شده با استفاده از این عینک ها که در برنامه “نمای Facebook” ذخیره شده اند ، برای تبلیغات شخصی استفاده نمی کند و این عینک ها بدون تبلیغات تجربه خواهند بود.
مدیر عامل فیس بوک ، مارک زاکربرگ اخیراً اعلام کرد که این شرکت تیمی را برای کار بر روی ساخت Metavars تشکیل داده است – یک فضای مجازی مشترک که پیش بینی می کند جایگزین اینترنت تلفن همراه شود.
به گزارش ICTNN ، این عینک ها که با همکاری Asilor Luxatica ، صاحب Ray-Ban ساخته شده است ، به کسانی که آنها را می بینند اجازه می دهد به موسیقی گوش دهند ، تماس بگیرند ، عکس بگیرند و فیلم های کوتاه ضبط کنند و …. با استفاده از یک برنامه تلفن همراه در خدمات فیس بوک به اشتراک بگذارید. فیس بوک اعلام کرده است که این مدل عینک که “Ray Ben Stories” نام دارد با قیمتی از 299 دلار در دسترس خواهد بود.
فیس بوک اولین عینک هوشمند خود را با هدف ارائه عینک واقعیت مجازی رونمایی کرد.
زاکربرگ در ویدئویی که روز پنجشنبه در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد ، گفت: “ما مدتهاست معتقد بودیم که شیشه ها بخش مهمی در ساختن سیستم عامل محاسباتی بعدی خواهند بود.”
یک دانشمند ارشد فیس بوک سال گذشته گفت که این شرکت پنج تا 10 سال با عرضه عینک های واقعیت مجازی فاصله دارد.
به گزارش رویترز ، این شرکت دستورالعمل هایی را در مورد نحوه استفاده مسئولانه از این عینک منتشر کرد. به عنوان مثال ، شیشه ها باید به صورت خصوصی خاموش شوند و نباید برای اقدامات غیرقانونی مانند آزار و اذیت یا به دست آوردن اطلاعات حساس مانند کد PIN استفاده شود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری