اخیرا بازی سازان Dispatch از چالش های خود در بازگشت به دنیای بازی های داستان محور صحبت کرده و تاکید کرده اند که شکست های گذشته نمی تواند دلیلی برای کنار گذاشتن این سبک باشد.

آمار فروش و پذیرش گسترده Dispatch به وضوح نشان می دهد که بسیاری از مردم همچنان به تجربه های کوتاه و داستانی بازی علاقه مند هستند. این نشان می دهد که اگرچه گیم پلی بازی به اندازه سایر عناوین موفق جذاب نیست، اما ارزش داستانی آن می تواند تجربه منحصر به فردی را برای بازیکنان ایجاد کند و به آنها اجازه دهد دنیای خود را شکل دهند. در مصاحبه ای با GamesIndustry.biz، توسعه دهندگان در Dispatch اشاره کردند که در ابتدا متقاعد کردن برخی ناشران و شرکت های بزرگ دشوار بود زیرا آنها فکر نمی کردند بازی موفقی باشد. نیک هرمان، کارگردان خلاق بازی، توضیح داد:
آنها نمونه هایی از مواردی که عناوین مختلف شکست خورده بودند، ارائه کردند، اما ما به آن عناوین نگاه کردیم و متوجه شدیم که آنها به طور خلاقانه مشکل دارند. ما نمی گوییم که صنعت سینما پس از تماشای یک فیلم بد مرده است. مردم جنسیت را اینطور نمی بینند.
سرانجام استودیو AdHoc خود را ثابت کرده است و Dispatch را به یکی از موفق ترین بازی های سال تبدیل کرده است. البته، بیشتر این موفقیت به دلیل همکاری با Critical Role است، همانطور که هرمان می گوید ارزش ها و رویکرد خلاقانه مشابهی داشتند. هرمان همچنین خاطرنشان کرد:
آنها کار خود را به همین ترتیب شروع کرده بودند. این شرکت مکانی بود که گروهی از خلاقان دور هم جمع شدند و از داستان سرایی تعاملی لذت بردند و آن را با مردم به اشتراک گذاشتند. به محض اینکه دیدند چه میخواهیم بکنیم، به ما پیوستند و ریسک کردند. آنها واقعاً نقش حیاتی در موفقیت پروژه داشتند.





































