پس از یک دوره رقابت شدید با برندهای محلی چینی مانند هوآوی، اپل در اکتبر 2025 شاهد بازگشت قدرتمندی بود. داده های جدید نشان دهنده تقاضای قوی برای این سری است. آیفون 17، منجر به افزایش فروش آیفون در چین و افزایش سهم بازار این شرکت به سطحی که از سال 2022 تاکنون دیده نشده است. این موفقیت در حالی حاصل شد که مدل جدیدآیفون ایرنتوانست انتظارات را برآورده کند.
خلاصه و نکات اصلی
رشد 37 درصدی: فروش اپل در چین در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته افزایش 37 درصدی پیدا شد
تسلط بر بازار: از هر 4 گوشی فروخته شده در چین، 1 آیفون (25 درصد سهم بازار) بود.
🔹موفقیت سری 17: فرم استاندارد آیفون 17 در فروش پیشرو بود مدل های پرو و پرو مکس همچنین به رشد دو رقمی دست یافت.
بهترین شروع فصل: این آمار بهترین شروع اپل در سه ماهه آخر سال (منتهی به دسامبر) است. در تاریخچه فعالیت آن در چین است.
تهدید هواوی: با وجود این موفقیت، سریال منتشر شد هواوی میت 80 در 4 مارس (25 نوامبر)، این موضوع همچنان برای اپل خطر دارد.

افزایش فروش آیفون در چین و عملکرد سایر برندها
یک آمار شگفتانگیز: از هر چهار آیفون یک آیفون
به گفته شرکت تحقیقاتی Counterpoint، اپل یک ماه پررونق برای فروش آیفون در چین داشته است. این شرکت در ماه اکتبر تمامی بلیط ها را به دلیل تقاضای زیاد برای مدل ها فروخت آیفون 17، نسبت به سال قبل جهش 37 درصدی بود
جالب ترین آمار این است که در این ماه، از هر چهار گوشی هوشمند یکی آیفون در این کشور فروخته می شود. این نقطه عطفی است که اپل از سال 2022 (زمانی که رقبای کمتری در بخش تلفن های لوکس داشت) به آن دست پیدا نکرده است.
کدام مدل ها پرفروش بوده اند؟
آیفون 17، آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس رشد دو رقمی (متوسط به بالا) داشتند، اما این آیفون 17 معمولی او رهبر این رشد بود. ایوان لام، تحلیلگر ارشد در کانترپوینت میگوید مدلهای جدید آیفون از این هم بیشتر است 80 درصد آنها از فروش اپل شکل گرفتند.
رقابت با هواوی و شیائومی: وضعیت بازار چگونه است؟
به طور کلی، فروش نهایی گوشی های هوشمند چین در ماه اکتبر به دست آمد رشد سالانه 8 درصد این رشد علاوه بر عملکرد سری آیفون 17 مدیون سازندگان داخلی مانند شیائومی همچنین این اولین بار در بیش از یک دهه بود که به مقام دوم رسید.
| نام تجاری / رویداد | وضعیت در اکتبر 2025 | توضیحات تحلیلگر |
|---|---|---|
| اپل (آیفون 17) | رشد فروش 37 درصد | بهترین شروع سه ماهه آخر در تاریخ اپل در چین. |
| هواوی (سری میت 80) | در 4 دسامبر منتشر شد | یک خطر بالقوه برای ادامه شتاب فروش اپل. |
| شیائومی | به رتبه 2 صعود کنید | پس از یک دهه به جایگاه دوم بازگشت. |
| آیفون ایر | استقبال سرد | عملکرد ضعیف در چین و سایر بازارهای جهانی. |
آیا تهدید هواوی هنوز وجود دارد؟
ایوان لام میگوید: «همیشه خطراتی وجود دارد، به خصوص با عرضه سریهای آینده. هواوی میت 80 که در 25 نوامبر (4 دسامبر 1404) این کار انجام شده است، اما در حال حاضر تحرک زیادی در پشت اپل وجود دارد و هیچ نشانه ای از کاهش شدید وجود ندارد.
آیفون ایر در میان موفقیت بزرگ شکست خورد
این داده ها تصویر روشن و امیدوارکننده ای را برای اپل در بازار چین ترسیم می کند، علی رغم گزارش هایی مبنی بر استقبال گرم. آیفون ایر. به نظر می رسد مدل فوق باریک اپل نه تنها در بازارهای دیگر، بلکه در چین نیز عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته توجه خریداران را به خود جلب کند.
آمارهای اکتبر نشان می دهد که اپل بار دیگر با سری آیفون 17 نبض بازار چین را در دست گرفته است. رشد 37 درصدی فروش، پیامی قوی برای رقبا است که آیفون همچنان پادشاه گوشی های پریمیوم است.
ظرفیت باتری آیفون تاشو اپل فاش شد: بزرگتر از گلکسی زد فولد ۷ سامسونگ
با این حال، آزمایش واقعی ماه آینده با ورود گوشی های پرچمدار جدید هواوی انجام خواهد شد. آیا اپل می تواند این شتاب را تا پایان سال حفظ کند؟ نظر شما چیست؟
منبع: https://toranji.ir/2025/11/18/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B3%DB%B7-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7/
تحریریه ICTNN شبکه خبری





































