در گذشته، مدیریت سابق پلی استیشن معتقد بود که کاهش سهم بازار این شرکت در ژاپن برای نینتندو کاملا قابل قبول است. اما مدیرعامل جدید، هیداکی نیشینو، ژاپنی که جانشین رهبر سابق بریتانیا، جیم رایان شد، بدون جنگ نمی رود. بر اساس گزارشی از TV Tokyo، پلی استیشن تصمیم خود را برای عرضه یک مدل ارزان قیمت و فقط ژاپنی PS5 در مدت چهار ماه پس از استراتژی سوییچ 2 رقیب خود نهایی کرده است.

این اقدام با خطرات قابل توجهی همراه خواهد بود. زیرا این مدل به دلیل افزایش قیمت قطعات یدکی از زمان عرضه پلی استیشن 5 در سال 2020 می تواند ضرر مالی برای سازنده به همراه داشته باشد.اما ظاهرا نیشینو این امر را یک ضرورت برای جلوگیری از ادامه روند نزولی پلی استیشن در بازار داخلی ژاپن می داند.
اگرچه پلی استیشن 5 در ابتدا در ژاپن عملکرد خوبی داشت، اما به دلیل افزایش قیمت، فروش آن به میزان قابل توجهی کاهش یافت. بدتر از آن، تسلط نینتندو در این زمینه، با تکیه بر فرم ترکیبی و سخت افزار جذاب تر، منجر به کاهش سهم بازار سونی شده است.
بزرگترین زنگ خطر سونی احتمالا زمانی به صدا درآمد که عناوین پرچمداری مانند Resident Evil Requiem و Final Fantasy 7 Remake در سوییچ 2 عرضه شدند. از لحاظ تاریخی، بازی هایی از این دست به دلیل محدودیت های فنی توسط پلتفرم های نینتندو نادیده گرفته شده اند.
البته سونی هنوز راه سختی در پیش دارد. زیرا نمی تواند با سلطه فرهنگی عناوین انحصاری نینتندو رقابت کند. با این حال، نیشینو امیدوار است که کاهش قابل توجه قیمت و تقویت تلاشهای بازاریابی، حداقل فروش پلیاستیشن 5 را به مسیر خود بازگرداند.
در ماه های آینده مشخص خواهد شد که آیا این ریسک بزرگ برای سونی نتیجه داد یا خیر.





































