وی در خصوص هزینه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت افزود: پس از 9 ماه بررسی در شورای رقابت، دو قسمت تعرفه ثابت و متغیر برای مخابرات در نظر گرفته شد.
وی تاکید کرد: روزی که مخابرات خصوصی شد کمتر از 100 هزار پورت ADSL داشت اما الان 10 میلیون پورت دارد. ژانویه. اس. L در دسترس عموم است که نشان می دهد سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
«مجید سلطانی» تاکید کرد: شرکت های مادر مخابرات قدمت زیادی دارند و سرمایه گذاری زیادی برای توسعه این شرکت ها انجام شده است. تمام پول از سرمایه مردم برای توسعه همه چیز هزینه شده است. اگر مخابرات در توسعه اینترنت ثابت حذف شود، سرمایه مردمی که بیش از 50 سال توسعه یافته بیهوده خواهد بود و این به نفع مردم نیست. بهتر است در این صورت از مدل استاندارد بین المللی استفاده کنیم و بتوانیم در توسعه ارتباطات ثابت موفق باشیم. ما نیازی به حذف یا کاهش هیچ بازیگری در توسعه نداریم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: طرح کدگذاری سال ها قبل انجام شد و همین موضوع باعث شد تا نرخ پالس تغییر کند تا ضرر همگام سازی بر عهده شرکت مخابرات نباشد. در همان زمان تغییراتی صورت گرفت اما با توجه به طرح کدگذاری 8000 میلیارد تومان خسارت وارد شد که از جایی تامین نشد.
مدیرعامل شرکت مخابرات تاکید کرد: هر فرد 45 ریال برای کار خود پرداخت می کند اما موضوع مهم دیگر حفظ خط است. پس از بررسی صورت های مالی سال 99 مشخص شد که هزینه نگهداری خط تلفن ماهانه 21000 تومان است.
مدیرعامل شرکت مخابرات افزود: بیش از 5 ماه از ابلاغ شورای رقابت می گذرد و سازمان تنظیم مقررات باید این ابلاغیه را تایید کند تا عملیاتی شود.
سلطانی با تاکید بر توسعه زیرساختهای ارتباطات و ارائه بیتاستریم توسط این گروه خاطرنشان کرد: زمانی که وارد مخابرات شدم، «بیت استریم» (یعنی شرکت مخابرات زیرساختهای خود را در اختیار شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنتی قرار میداد تا روی آن خدمات ارائه کنند). ) انجام نشد. ما تیمی را برای بررسی این موضوع تشکیل دادیم تا این طرح اجرایی شود. ما اکنون قراردادهای BitTream را با هشت شرکت امضا کرده ایم، اما اجرای آن مستلزم تغییر سیستم است.
مدتی است که «داوود زارعیان» معاون بازرگانی و امور مشتریان مخابرات از افزایش تعرفه تلفن ثابت صحبت می کند و می افزاید: افزایش تعرفه تلفن ثابت اتفاق نیفتاده است. این را به دولت قبل اعلام کردیم. هنوز فکر می کنیم تعرفه سال 82 بعد از 18 سال به نفع مخابرات است.
سلطانی خاطرنشان کرد: برای متعادل نگه داشتن قیمت ها پیشنهاد دادیم پول کمتری از روستاها دریافت کنیم تا میانگین آن حدود 16 هزار تومان باشد. اگر این اتفاق بیفتد و این تعرفه پرداخت شود، از نظر هزینه ها غرق می شویم.
وی ادامه داد: آخرین آماری که از رضایتمندی مشتریان و سامانه های نظارتی داریم نشان می دهد که به طور متوسط 85 درصد رضایت وجود دارد. در این شرکت توسط سیستم هایی که طراحی و پیاده سازی شده است، میزان تماس ها و نحوه پاسخگویی به تماس ها را بررسی می کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات در خصوص میزان سرمایه گذاری برای تسریع در توسعه مخابرات افزود: سرمایه گذاری در شرکت مخابرات و اپراتورها ضروری است اما تا زمانی که سالانه 5 تا 6 هزار میلیارد تومان برای این کار هزینه نشود، نمی توان جهش ملموسی انجام داد. رعایت شود.” اگر حدود 6 هزار میلیارد در بخش ثابت سرمایه گذاری کنیم، جهش خواهیم داشت، اما سرمایه گذاری کمتر از این میزان توسعه چشمگیری را به همراه نخواهد داشت.
رئیس شرکت مخابرات ایران افزود: اکنون 20 میلیون کاربر فعال و بیش از 6 میلیون کاربر پهنای باند ثابت داریم. ما باید به تمام نقاط کشور خدمت کنیم که این امر مخابرات را کمی سخت می کند.
به گزارش روز سه شنبه ICTNN نشست خبری مدیرعامل شرکت مخابرات با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
مدیرعامل شرکت مخابرات در پاسخ به سوال ICTNN مبنی بر اینکه آیا توسعه ارتباطات ثابت بدون حضور مخابرات انجام می شود یا خیر؟ وی بیان کرد: هیچ کشوری شرکت مادر مخابراتی خود را رها نکرده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری