اگرچه اپل در جایگاه دوم باقی مانده است، اما همانطور که گفتیم سهم بازار آن از 15 درصد به 18 درصد افزایش یافته است. شرکت کوپرتینویی تقاضای بالایی برای آیفون 14 خود، به ویژه مدل های پرو دارد.
در نتیجه یک همه گیری ادامه دار کرونا، جنگ در اوکراین و تورم فزاینده گفته میشود که این روند کاهشی فروش موبایل در بازار جهانی ممکن است برای ۶ تا ۹ ماه دیگر ادامه یابد. به گفته Canalys کاربران برای خرید تجهیزات الکترونیکی اولویت پایین تری نسبت به مایحتاج روزانه خود قائل هستند که طبیعی هم هست.
منبع: https://toranji.ir/2022/10/24/%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%B9-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C/
در ادامه عنوان شد:
بر اساس جدیدترین گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، فروش موبایل هوشمند در سه ماهه سوم در مقایسه با سال 2021 حدود 9 درصد کاهش داشته است. این بدترین سه ماهه بازار موبایل از سه ماهه سوم 2014 تا کنون است.
فروش بازار موبایل جهانی چند ماه است که خوب به نظر نمی رسد. این چیزی است که می توانیم از آخرین ارقام ثبت شده توسط شرکت تحقیقاتی Canalys بررسی کنیم. با این حال به نظر می رسد که همه شرکت ها با مشکل مواجه نیستند، یا بهتر بگویم اپل برای فروش گوشی های هوشمند خود مشکلی ندارد. آن هم در شرایطی که کاهش ۹ درصدی فروش موبایل در بازار جهانی برای چارک سوم سال ۲۰۲۲ ثبت شده است.
سقوط فروش بازار موبایل و صعود فروش اپل و سامسونگ
برای اکثر فروشندگان، اولویت اول کاهش خطر تولید بیش از حد (با توجه به تقاضای کم) است. اکثر این برندها ابتدای تابستان موجود انبار قابل توجهی داشتند اما به دلیل تبلیغات تهاجمی، فروش از اواخر تابستان به تدریج بهبود یافت.
نظر شما چیست؟ فکر می کنید که بازار موبایل در آینده به چه سمتی پیش برود و چه زمانی رشد مثبت قابل توجهی ثبت کند؟
این شرکت کرهای مشکلات بیشتری در بازار گران قیمت دارد. در حالی که در بازارهای پایین تا میان رده نتایج خوبی ثبت کرده است. شرایط فروش نه چندان جالب پرچمدارهای این شرکت ممکن است آنها را ترغیب کند تا گلکسی S23 را زودتر از حد معمول عرضه کند.
شیائومی موفق شده سهم بازار خود را حفظ کند و 14 درصد از سهم بازار را داشته باشد.
“بازار گوشی های هوشمند به شدت به تقاضای مصرف کنندگان واکنش نشان می دهد. فروشندگان به سرعت خود را با شرایط سخت تجاری وفق می دهند.”
استراتژی قیمت گذاری محصولات جدید حتی برای اپل با احتیاط طراحی شده است. این تصمیم برای جلوگیری از افت قابل توجه کاربرانی است که به افزایش قیمت بسیار حساس شده اند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری