فیل اسپنسر، مدیر عامل بخش بازی مایکروسافت، در نشست شورای بین المللی Paley در کالیفرنیا تاکید کرد که حفظ و تقویت خلاقیت تیم های خلاق یک اولویت اساسی برای این شرکت است، حتی اگر همیشه در اجرای آن موفق نبوده باشد.

اسپنسر در مصاحبه ای با تیم شفر، مدیر استودیو Double Fine، به اهمیت حمایت از تیم های خلاق نه تنها برای شرکت های بازی، بلکه برای کل صنعت رسانه اشاره کرد. وی در این زمینه اعلام کرد:
از دیدگاه من، خلاقیت تیم ها مهمترین عنصر است. چیزی برای محافظت و حمایت.
او سپس اعتراف کرد که ایکس باکس در برخی موارد نتوانسته است به درستی از استعدادهای خلاق پشت آثار برجسته خود پشتیبانی کند. این موضوع با انتقادهای آنلاین روبرو شد، اما اسپنسر آشکارا اعتراف کرد که ایکس باکس و شاید کل صنعت رسانه، به درستی از نقاط قوت خلاقانه خود در لحظات حساس دفاع نکرده اند.
اسپنسر ادامه داد:
به نظر من جسورانه ترین اقدام یک تیم خلق یک اثر و قرار دادن آن در معرض ارزیابی و انتقاد عمومی در اینترنت است. گاهی اوقات واقعاً تعجب آور است که کسی چنین ریسکی را انجام دهد، زیرا فضای آنلاین همیشه برای گفتگوهای سازنده در مورد آثار هنری مناسب نیست. با این حال، حمایت از تیم هایی که مایل به خلاقیت و ریسک هستند، در قلب هر صنعت رسانه ای قرار دارد، حتی اگر همیشه آن را درست انجام ندهیم.
تیم شفر در مورد حفظ استقلال خلاقانه استودیوی خود پس از پیوستن به ایکس باکس گفت:
در جریان مذاکرات برای انتقال، دغدغه اصلی من حفظ فرهنگ کاری استودیو بود. همه تاکید داشتند که میخواهند ما همانطور که هستیم بمانیم و این تعهد در طول سالها کاملا محقق شده است. خلاقانه، حتی اگر بخواهیم یک بازی در مورد فانوس دریایی انیمیشن بسازیم، ایکس باکس با آغوش باز از آن استقبال می کند و می گوید ایده جالبی است.








































