الکس هاچینسون، مدیر خلاق Assassin’s Creed 3، در مصاحبه ای جدید با FRVR فاش کرد که برنامه اولیه یوبی سافت برای سری Assassin’s Creed ایجاد یک سه گانه تاریخی بود که با مرگ شخصیت اصلی Desmond Miles در قسمت سوم به پایان می رسید. اما انتشار دو نسخه فرعی Brotherhood و Revelations قبل از انتشار قسمت سوم، مسیر این فرنچایز را برای همیشه تغییر داد.

هاچینسون که اخیراً روی دنباله علمی تخیلی Revenge of the Savage Planet کار کرده است، توضیح داد:
برنامه اولیه این بود که دو بازی اول منتشر شود، سپس یک بازی کامل در مورد دزموند ساخته شود و تمام. قسمت سوم قرار بود بازی دزموند، کاملاً در زمان حال باشد و سریال را به پایان برساند. اما موفقیت تجاری دو نسخه اول باعث شد Ubisoft مسیر خود را تغییر دهد.
هاچینسون ادامه می دهد:
مشکل موفقیت این است که همه چیز را به هم می زند. به همین دلیل، یوبی سافت قبل از پایان سه گانه، دو بازی دیگر را به چرخه اضافه کرد.
به گفته او، Brotherhood در ابتدا قرار بود یک بسته الحاقی باشد، اما در نهایت به یک بازی کامل تبدیل شد. هاچینسون معتقد است که معرفی این دو نسخه باعث شد که این سری بیش از حد سنگین باشد و از هسته تاریخی آن حذف شود و به همین دلیل است که طرفداران Assassin’s Creed به این سری کشیده شدند. بنابراین نسخه سوم باید مسیر را اصلاح می کرد و انتظارات بازیکنان را برآورده می کرد.

وی در ادامه بیان کرد:
یکی از دلایل کاهش فرنچایزهای محبوب و حتی ژانرها، تمرکز بیش از حد آنها بر جزئیات پیچیده و درونی است. رویکردی که به تدریج باعث بیگانگی مخاطبان زیادی می شود.
به عنوان مثال، او ژانر استراتژی زمان واقعی را ذکر می کند که قبل از احیای آن در قالب بازی های MOBA، آنقدر تخصصی و پیچیده شده بود که بخش قابل توجهی از مخاطبان عمومی خود را از دست داد.
هاچینسون همچنین خاطرنشان کرد که تیم Assassin’s Creed 3 نمی خواستند سریال به جایی برسد که طرفداران فقط مانند “پلیس تاریخ” عمل کنند و بگویند که این یا آن در این یا آن بازی، 17 سال پیش اتفاق افتاده است. او خاطرنشان کرد که سریال هایی مانند Assassin’s Creed یا Far Cry همیشه باید یک نقطه ورود آسان برای مخاطبان جدید داشته باشند تا احساس نکنند که از دست می دهند.
مرگ دزموند مایلز که در هر مسابقه تا دوره سوم حضور داشت، تصمیمی منطقی بود، حتی اگر باعث ناراحتی برخی از هواداران قدیمی شود. در نهایت، این تصمیم بدی نبود، زیرا Assassin’s Creed یکی از شناخته شده ترین فرنچایزهای دنیای بازی است و اکنون، 18 سال پس از اولین انتشار، Assassin’s Creed Shadows به سفر خود ادامه می دهد.








































