به گزارش ایتنا از ایسنا، در صورتی که دستگاه دو سیم کارته داشته باشید و قبل از شروع طرح ثبت نام فقط از یکی از اسلات های آن استفاده کرده باشید و در حال حاضر سیم کارت را در شیار دوم وارد کرده باشید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه خواهد بود. برای شما ارسال می شود. برای حل مشکل و ثبت IMEI اسلات دوم دستگاه خود، قبل از شروع طرح ثبت نام، با استفاده از سیم کارتی که روی دستگاه شما بود، مراحل اضافه کردن دستگاه را طی کنید.
برای افزودن یک دستگاه، ابتدا باید به سیستم همتا متصل شوید. شما می توانید از طریق سه روش وب سایت به آدرس ir.ntsw.hamta.www کد دستوری #7777 و اپلیکیشن همتا با سامانه همتا تماس گرفته و فرآیند اضافه شدن دستگاه را انجام دهید.
از طریق ir.ntsw.hamta یک دستگاه اضافه کنید
ابتدا به سایت همتا سیستم به آدرس ir.ntsw.hamta مراجعه کنید. برای ورود به سامانه می توانید ابتدا از شماره سیم کارت استفاده کرده یا در سامانه ثبت نام کنید و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شوید. در اینجا با شماره سیم کارت وارد سیستم می شویم.
در این مرحله شماره سیم کارتی که قبل از شروع طرح در دستگاه شما بوده را وارد کرده و دکمه Sign in را انتخاب کنید. رمز موقت به شماره شما ارسال خواهد شد. رمز موقت خود را وارد کرده و سبد خرید خود را در سامانه همتا وارد کنید. پس از ورود به سبد خرید خود در سیستم همتا، در قسمت Device Management گزینه Add Device را انتخاب کنید.
در مرحله بعد باید شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد کرده و گزینه ثبت نام را انتخاب کنید. مراقب باشید، IMEI دستگاه به تعداد اسلات های دستگاه بستگی دارد و روی قاب، پشت باتری و یا با شماره گیری *#60# قابل مشاهده است. برای انجام کلیه عملیات در سیستم همتا، باید از 11 رقم اول این شناسه (IMEI) بدون هیچ علامت اضافی (علامت های نقطه گذاری، خط تیره و غیره) استفاده شود.
در صورتی که دستگاه شما دارای دو سیم کارت باشد، پس از وارد کردن IMEI اول، سیستم به صورت خودکار مشکل را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر ورود IMEI دوم دستگاه را نمایش می دهد و باید IMEI دوم را نیز وارد کنید.
مشکل تشخیص تعداد اسلات در همتا، در صورتی که دستگاه شما دارای دو اسلات (با دو اسلات برای قرار دادن سیم کارت) است، اما پیام مربوطه نمایش داده نمی شود و نمی توانید IMEI دوم دستگاه خود را برای همتا یا همتا پیدا کنید. اگر دستگاه شما یک اسلات دارد، اما سیستم از شما شناسه دوم (IMEI) می خواهد، با مرکز پاسخگویی سیستم همتا به شماره 121 تماس بگیرید و مشکل را مطرح کنید.
در صورتی که شناسه های اعلام شده (IMEI) دارای سابقه فعالیت با سیم کارت موجود در سبد خرید باشند، قبل از شروع طرح ثبت نام، در شبکه اپراتور در داخل کشور، عملیات با موفقیت انجام می شود. پس از آن با انتخاب گزینه Device Manager از منوی سمت چپ می توانید IMEI های اضافه شده به لیست را به همراه برند و مدل دستگاه مشاهده کنید.
دستگاه را از طریق کد دستوری *7777 اضافه کنید
در مرحله اول کد دستوری *#7777* را با استفاده از سیم کارتی که قبل از شروع طرح ثبت نام بر روی دستگاه شما بود شماره گیری کرده و دکمه تماس را انتخاب کنید سپس شماره مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی 1 را وارد کنید.
در مرحله بعد عدد مربوط به گزینه “Add device” یعنی 1 را وارد کنید. در مرحله بعد باید شناسه دستگاه خود را وارد کرده و گزینه casting را انتخاب کنید.
دقت کنید شناسه دستگاه بستگی به تعداد شیارهای دستگاه دارد و روی جعبه، پشت باتری یا شماره #60# قابل مشاهده است. برای انجام کلیه عملیات در سیستم همتا، باید از 11 رقم اول این شناسه بدون هیچ علامت اضافی (کاما، خط تیره و غیره) استفاده شود.
در صورتی که دستگاه شما دارای دو سیم کارت باشد، پس از وارد کردن شناسه اول، سیستم به صورت خودکار مشکل را تشخیص داده و پیامی با عنوان Enter the second device ID را نمایش می دهد و باید شناسه دوم دستگاه خود را وارد کنید.
– مشکل در تشخیص تعداد تخمک در نادر
اگر دستگاه شما دو اسلات است اما پیام مربوطه نمایش داده نمی شود و نمی توانید به هتا شناسه دوم دستگاه خود را بگویید، یا اگر دستگاه شما تک اسلات است اما سیستم از شما شناسه دوم را می خواهد، با تای سیستم پاسخ تماس بگیرید. مرکز در 660300 موضوع را بگیرید و مطرح کنید.
سپس لازم است با وارد نمودن عدد 1 از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل شود.اگر دستگاه دارای یک سیم کارت و یک شناسه و اگر دستگاه دارای دو سیم کارت باشد در این مرحله هر دو شناسه نمایش داده می شود.
در نهایت اگر شناسه های مذکور دارای سابقه فعالیت در شبکه اپراتور محلی با سیم کارتی باشد که با آن کد 7777* را شماره گیری کرده اید، قبل از شروع طرح ثبت نام، عملیات با موفقیت انجام می شود.
مراقب باشید، در یک سیستم همتا، هر دستگاه، صرف نظر از تعداد اسلات ها، تنها متعلق به یک سیم کارت است. بنابراین، اگر دستگاه شما دارای دو سیم کارت است، باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت آمیز فرآیند افزودن دستگاه، هر دو شناسه دستگاه شما متعلق به یک سیم کارت خواهد بود. بنابراین، هنگامی که در شیار دوم سیم کارتی غیر از سیم کارت صاحب دستگاه را در سیستم همتا قرار می دهید، پیامک اخطاری مبنی بر انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.
همانطور که در این پیامک اشاره شد، از آنجایی که قرار دادن این سیم کارت جدید در دستگاه به دلیل خرید و فروش نبوده است، بلکه صاحب دستگاه یکی از سیم کارت های خود را وارد دستگاه کرده است، بنابراین نیازی به اقدام خاصی نیست.
منبع: https://www.itna.ir/news/82345/%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B1%D8%AC%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF
تحریریه ICTNN شبکه خبری