در چند سال اخیر، مشکلات جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ضربه سنگینی به صنایع مختلف زد. پس از آن نیز با وقوع جنگ روسیه و اوکراین، وضعیت مشکلدار صنایع سنگین متشنجتر از همیشه شد. اکنون در این مطلب میخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم که فروش ۲۰ میلیون خودرو تسلا تا سال ۲۰۳۰ با وجود سایر مشکلات چگونه امکانپذیر است؟ با ictnn همراه باشید.
فروش ۲۰ میلیون خودرو تسلا تا سال ۲۰۳۰ با وجود سایر مشکلات چگونه امکانپذیر است؟
به گفته GizChina، دولتهای کانادا، اندونزی، هند و سایر کشورها در حال همکاری با تسلا برای ساخت کارخانههای بعدی گیگافکتوری در کشورهای خود هستند. ماسک گفته است که مکان کارخانه جدید ممکن است قبل از پایان سال اعلام شود. در عین حال، تسلا نیز باید هزینههای زیادی را متحمل شود. طی هشت سال آینده، تسلا ممکن است نیاز به هزینه ۴۰۰ میلیارد دلاری یا بیشتر برای ساخت کارخانههای مونتاژ خودرو و کارخانههای باتری جدید در سراسر جهان داشته باشد.
بفرست برای دوستات
منبع: https://toranji.ir/2022/09/02/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DB%B2%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D8%AA%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%84-%DB%B2%DB%B0%DB%B3%DB%B0-%D8%A8%D8%A7/
با این حال شکی نیست که تسلا به توسعه بیشتری نیاز دارد. یکی از موانع اصلی تسلا برای دستیابی به این هدف، سرمایه گذاری هنگفتی خواهد بود که به آن نیاز دارد. در این فرآیند، تسلا باید هفت یا هشت کارخانه گیگافکتوری دیگر بسازد که به طور متوسط هر ۱۲ ماه یا بیشتر، یکی از آنها ایجاد میشود. علاوه بر این، این شرکت همچنین باید سهم بازار را از هر رقیب خود بگیرد تا به شرکتی به اندازه فولکس واگن و تویوتا موتور تبدیل شود. همچنین برای تامین تمام کارخانههای خودروسازی خود به حدود ۳۰ برابر ظرفیت باتری بیتشری نیاز دارد. همه این موارد هزینههای هنگفتی برای تسلا خواهد بود.
علاوه بر این، این شرکت باید ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر یا حتی بیشتر، برای ساخت یا خرید باتری، از جمله هزینه مواد خام، صرف کند. برای تولید ۲۰ میلیون خودرو در سال، تسلا نه تنها باید ظرفیت تولید باتری خود را افزایش دهد، بلکه به شرکای باتری و تامین کنندگان مواد خام برای این افزایش ظرفیت نیاز دارد. در بلندمدت، انتظار داریم ۳۰۰۰ گیگاوات ساعت یا ۳ تراوات ساعت انرژی در سال تولید شود.
ایلان ماسک هدف جسورانهای در تسلا برای فروش ۲۰ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ تعیین کرده است. این موضوع، یکی از اولویتهای اصلی در وعده رشد این شرکت به سهامداران است. علاوه بر این، این شرکت همچنین قول داده است که دسترسی به انرژی پایدار را افزایش دهد. در صورت تحقق، تسلا دو برابر بزرگترین خودروساز تاریخ خواهد بود. یعنی با ۲۰ میلیون خودرو تولید شده، تسلا تقریبا ۲۰ درصد از بازار جهانی خودرو را در اختیار خواهد گرفت.
اینکه آیا تسلا در مواجهه با کمبود قطعات اخیر و رکود اقتصادی به هدف خود خواهد رسید یا نه، سوال مهمی است که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده است. ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت تسلا، این شرکت نسبتا نوپای خود را به سمت توسعه بیتشر هدایت میکند، بطوری که هیچ مدیر شرکت خودروسازی دیگری نمیتوانست حتی رویای آن را ببیند. با این حال، گسترش و توسعه این موضوع به هیچ وجه آسان نیست. این شرکت با موانع زیادی روبرو است که میتواند رشد آن را متوقف کند و یا حتی آن را از مسیر خارج کند.
غول تولید خودروهای الکتریکی آمریکایی، یعنی تسلا را میتوان چهره شاخص تولید خودروهای الکتریکی در سطح جهان دانست. این شرکت حتی در بازارهای خارج از ایالات متحده و آمریکای شمالی نیز بسیار خوب عمل میکند. تسلا در حال حاضر سالانه میلیونها خودروی الکتریکی هوشمند میفروشد. با این حال، این شرکت اهداف بزرگی برای سالهای آینده دارد.
با این حال، امسال، تولید و عرضه خودروهای الکتریکی تسلا تنها ۱.۵ میلیون دستگاه است. این بدان معناست که تسلا برای دستیابی به این هدف، باید ۱۳ برابر حجم تولید سالانه فعلی خود را تا سال ۲۰۳۰ عرضه کند. این رشد تصاعدی بسیار زیاد است و این شرکت برای این موضوع مهم باید صدها میلیارد دلار را پرداخت کند. مایکل تریسی، کارشناس تولید در مجموعه Agile Group، با اشاره به تلاش گسترده ایالات متحده برای ساخت بمب اتمی، گفت که من فکر میکنم که این تصمیم تسلا معادل پروژه منهتن در جنگ جهانی دوم است (نام رمز برنامه تسلیحات هستهای ایالات متحده، پروژه منهتن بود).
تحریریه ICTNN شبکه خبری