کارخانه های خودروسازی کارخانه های بسیار بزرگی محسوب می شوند که باید از سیستم تهویه هوای کارخانه خودروسازی برای قطعات مختلف آن استفاده کرد. سیستم های تهویه مطبوع در کارخانه های خودروسازی باید ظرفیت بالایی داشته باشند و بتوانند سرمایش، گرمایش و هوای تازه مورد نیاز تمام قسمت های کارخانه را تامین کنند و این کار را با حداقل مصرف انرژی انجام دهند. شرکت تهویه هوای جدید یکی از شرکت هایی است که انواع سیستم های تهویه صنعتی مورد نیاز کارخانجات خودروسازی را طراحی و تولید می کند و طراحی و تولید سیستم های تهویه مطبوع کارخانه های خودروسازی برای شرکت های بزرگ خودروسازی مانند سایپا و ایران خودرو را در کارنامه خود دارد.
قطعات مختلف سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودروسازی
به طور کلی، هر خودروسازی دارای دو بخش اصلی است که هر کدام به یک سیستم تهویه مطبوع نیاز دارند. یک سیستم انطباق کارخانه خودروسازی باید قوی باشد تا بتواند به راحتی کار تهویه مطبوع را در این دو بخش انجام دهد که شامل قسمت رنگ آمیزی، مونتاژ و تولید و ماشین آلات و خطوط تولید می شود. این دو قسمت برای پاکسازی محیط آلوده خود نیاز به گرمایش، سرمایش، رطوبت، گرما و هوای تازه دارند و به همین دلیل لازم است سیستم تهویه مطبوع یک کارخانه خودروسازی شامل دستگاه های مرکزی بسیار قوی و قدرتمند باشد. راهنمایی باید کاملا استاندارد باشد تا بتوان این کار را بسیار کارآمد انجام داد.
سیستم تهویه مطبوع در کارخانجات خودروسازی در قسمت مربوط به رنگ آمیزی، مونتاژ و تولید خودرو باید خنک، گرم، تنظیم سطح رطوبت، تنظیم دما و میزان هوای تازه مورد نیاز در هر قسمت از سالن رنگ و تولید و حمل و نقل باشد. ذرات آلوده در هوا کارخانه می تواند رنگ و تولید را در خارج از سالن با راندمان بالا انجام دهد. به همین دلیل لازم است در طراحی و اجرای سیستم تهویه در این بخش از استاندارد توزیع برق مشخص شده برای خودروسازان پیروی شود.
از طرفی در قسمت مربوط به ماشین آلات و خطوط تولید لازم است که میزان جریان هوا و خنک کننده بیشتر از قسمت پوشش و تولید باشد زیرا در این قسمت خطوط مونتاژ، برش، تولید، تولید وجود دارد. و وسایل دیگری که در هر لحظه مقدار زیادی گرما تولید می کنند و رطوبت محیط را جذب می کنند. به همین دلیل، سیستم تهویه مطبوع در یک کارخانه خودروسازی باید بر اساس تنظیمات استاندارد طراحی شود تا دما و رطوبت محیط کارخانه به بهترین شکل تنظیم شود.
ویژگی های سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو
با توجه به اینکه محیط یک کارخانه خودروسازی بسیار بزرگ است و هر قسمت از آن شرایط متفاوتی از نظر دما، رطوبت و فشار هوا دارد، در نتیجه این سیستم تهویه مطبوع باید با استفاده از دستگاه های بسیار متفاوت، شرایط لازم را داشته باشد. هر قسمت از کارخانه به همین دلیل است که خودروسازان معروفی مانند سایپا و ایران خودرو طراحی و اجرای سیستم تهویه مورد نیاز شما را با تجربه و دانش تهویه جدید به این شرکت واگذار می کنند. در شرکت تهویه مطبوع نیو زیرو دویست این سیستم های تهویه توسط بهترین متخصصان و در کمترین زمان طراحی و اجرا می شود. نکته مهم دیگر در مورد شرکت تهویه مطبوع جدید این است که تمامی این مراحل را با کمترین قیمت و با بالاترین کیفیت برای شرکت های خودروسازی انجام می دهد.
سیستم تهویه مطبوع کارخانه سایپا
سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودروسازی سایپا یکی از نمونه های بسیار جالب سیستم های تهویه مطبوع کارخانه ای است و البته قطعات مختلف آن مانند فرمان سیستم توسط شرکت تهویه مطبوع جدید پیاده سازی شده است. این سیستم تهویه مطبوع که توسط متخصصان جدید تهویه مطبوع طراحی و اجرا شده است شامل یک بخش تهویه مطبوع مرکزی است که هوای تازه، گرمایش، سرمایش و رطوبت لازم برای تهویه محیط کارخانه را در دو قسمت رنگ و خطوط تولید از طریق کانال های مارپیچ تامین می کند. در طراحی این سیستم کانال مارپیچ گالوانیزه تولید شده توسط شرکت تهویه جدید مورد استفاده قرار گرفت و به همین دلیل راندمان آن بسیار بالاست.
سیستم تهویه مطبوع کارخانه ایران خودرو
طراحی و نصب بخشی از سیستم تهویه مطبوع در کارخانه خودروسازی ایران خودرو نیز کار متخصصان شرکت تهویه جدید است. ایران خودرو نیز مانند سایپا شامل دو قسمت رنگ آمیزی و مونتاژ قطعات است. به همین دلیل سیستم تهویه مطبوع مورد استفاده از توان بسیار بالا و حداقل مصرف انرژی برخوردار است، زیرا تهویه مطبوع را انجام می دهد و سرمایش، گرمایش و هوای تازه را از سیستم مرکزی کارخانه به ساختمان های آن می رساند. قسمت های مختلف قسمت هایی از کانال های سیستم تهویه مطبوع در کارخانه ایران خودرو به صورت کانال های آلومینیومی مربعی و سایر قسمت ها به صورت کانال های اسپیرال گالوانیزه طراحی شده اند.
کانال های تهویه برای سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودرو
بسته به اینکه در کدام قسمت از کارخانه خودرو از کانال های تهویه مطبوع استفاده شود، نوع این کانال ها متفاوت خواهد بود. در مجموع 3 نوع کانال تهویه مطبوع وجود دارد که بیشترین کاربرد را در صنعت خودرو دارند و توسط شرکت تهویه مطبوع نیو به بهترین شکل طراحی و تولید شده اند.
کانال مارپیچ گالوانیزه
استفاده از ورق های گالوانیزه برای طراحی و ساخت کانال های مارپیچ مورد استفاده در صنعت خودروسازی بسیار متداول است و راندمان کانال این سیستم های تهویه را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این نوع کانال ها به دلیل اینکه از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند در برابر فشار، حرارت و ضربه بسیار مقاوم هستند.
کانال مربع
لمینت ها نوع دیگری از کانال های تهویه مطبوع هستند که در ساخت سیستم تهویه مطبوع کارخانه خودروسازی مورد استفاده قرار می گیرند که مقاومت بالای آن در برابر حرارت و ضربه باعث شده است تا در خطوط تولید و مونتاژی که نیاز به هوا با دبی و فشار بالاتری دارند استفاده شود. مقاومت این نوع کانال ها در برابر گرما باعث شده است که در این صنعت کاربرد وسیعی داشته باشند. البته مجرای مارپیچی حتما توصیه می شود چون مزایای بیشتری دارد.
نمونه کار
تهویه مطبوع کارخانه خودروسازی شرکت تهویه جدید
نمونه کارهای لوله کشی صنعتی کارخانه خودرو، شرکت تهویه جدید شامل داکت کارخانه خودروسازی زامیاد، داکت کارخانه خودروسازی ایران خودرو، داکت کارخانه خودروسازی سایپا، داکت کارخانه خودروسازی کرمان موتور، داکت کارخانه خودروسازی سایپا دیزل و… از اینکه سایت قابل مشاهده است تهویه جدید در قسمت CV.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/05/15/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D9%87%D9%88%DB%8C%D9%87-%D9%85%D8%B7%D8%A8%D9%88%D8%B9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C/
تحریریه ICTNN شبکه خبری