نام گلکسی همیشه یادآور گوشی های اندرویدی سامسونگ بوده است. هر گوشی هوشمندی که در خط تولید این شرکت قرار دارد، چه دستگاهی با قیمت پایه 100 دلاری باشد یا یک گوشی تاشو با قیمت 1800 دلار، از پیشوند Galaxy استفاده می کند. این مورد از سال 2009 وجود داشته است و از آن زمان تاکنون هر گوشی اندرویدی سامسونگ از قرارداد نامگذاری پیروی کرده است. با این حال، اکنون یک گزارش جدید ادعا می کند که سامسونگ در حال بررسی حذف نام گلکسی از پیشوند گوشی های پرچمدار خود است و ممکن است پیشوند دیگری را برای دستگاه های پیشرفته خود انتخاب کند.
حذف نام گلکسی از گوشی های پیشرو سامسونگ
خطوط تولید سامسونگ در طول سال ها با افزودن و تفریق دستگاه هایی مانند سری گلکسی M و سری گلکسی J کاهش یافته و کاهش یافته است. دلیلی وجود دارد که نام تجاری در کل محدوده ثابت است، اما اگر گزارش جدیدی ارائه شود، به نظر می رسد که شرکت احساس می کند فروش بهترین دستگاه های خود را متوقف کرده است.
گزارش جدید سامسونگ کره جنوبی مدعی است که سامسونگ در حال بررسی امکان عرضه برندهای جدید به ویژه برای ارتقای وجهه گوشی های رده بالای خود در بازار است. بر اساس گزارش ها، این ایده از نحوه استفاده هیوندای از برند جنسیس برای بازاریابی موثر خودروهای لوکس خود الهام گرفته شده است.
در حال حاضر تمام گوشی های سامسونگ زیر چتر برند گلکسی قرار می گیرند. ممکن است این احساس وجود داشته باشد که این برند قادر به رقابت موثر با آیفون در بخش پریمیوم نیست، فقط به این دلیل که اگرچه آیفون یک آیفون است و درک ضمنی از یک محصول ممتاز وجود دارد، گلکسی می تواند هر چیز دیگری باشد. از یک گوشی اندرویدی ارزان تا یک گوشی تاشو ممتاز.
یک مطالعه داخلی در سامسونگ برای بهبود این برند انجام شد. با این حال، هنوز نام تجاری جایگزینی ظاهر نشده است، اما این گزارش احتمال حذف پیشوند گلکسی برای گوشی های پرچمدار آینده و استفاده از برند سامسونگ را به تنهایی نشان می دهد. به عنوان مثال، این باعث می شود گوشی پرچمدار بعدی به جای گلکسی S25، فقط S25 سامسونگ باشد.
سامسونگ از سال 2015 در ژاپن برعکس عمل کرده است. این شرکت نام سامسونگ را کنار گذاشته و تنها از گلکسی برای گوشی های خود در این کشور استفاده می کند. این اقدام از زمانی آغاز شد که سری گلکسی اس 6 عرضه شد و لوگوی سامسونگ از روی آیتم های تبلیغاتی این گوشی حذف شد.
این اقدام به دلیل ملاحظات ژئوپلیتیکی بود. این تغییر بر این واقعیت استوار است که جوانان بیشتر و بیشتری جذب آیفون می شوند، زیرا به عنوان یک برند برتر در مقایسه با دستگاه گلکسی دیده می شود. وضعیت حتی در کره جنوبی، خانه سامسونگ، وخیم است، جایی که یک نظرسنجی اخیر نشان داد که 64 درصد از پاسخ دهندگان در 20 سالگی گفتند که از آیفون استفاده می کنند. اگر داده ها محدود به زنان بیست و چند ساله باشد، این درصد به 75 درصد افزایش می یابد.
آرزوی سامسونگ در اینجا ایجاد یک برند عالی است که سایه گلکسی نداشته باشد. این ممکن است شایعه ای دور از ذهن به نظر برسد و با توجه به هزینه های هنگفت و دردسرهای تغییر برند کل خط پریمیوم، تا حدودی غیرقابل قبول باشد.
نظر شما در مورد حذف نام گلکسی از گوشی های مطرح سامسونگ چیست؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/10/30/%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AD%D8%B0%D9%81-%D9%86%D8%A7%D9%85-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D9%88%D8%B4/
تحریریه ICTNN شبکه خبری