براساس گزارش جدید AppFigors ، هزینه های کاربران این برنامه ها در سال دوم 1.5 میلیارد دلار بوده است که حاکی از افزایش 5 درصد در سال دوم است.
Chatgpt ، محصولی برای OpenAI ، هنوز هم تسلط غیرقابل انکار در بازار دارد و بیش از سایر برنامه های کمکی مصنوعی دریافت کرده است.
سود فوق العاده برای اپل و گوگل
این جهش نه تنها برای توسعه دهندگان برنامه بلکه برای اپل و گوگل بسیار سودآور بود. غول های فناوری 5 درصد از درآمد را در خریدها حفظ می کنند. طبق برنامه ها ، برنامه های اطلاعاتی مصنوعی موبایل اکنون یک بازار 2 میلیارد دلاری هستند.
گپ GPT همچنان به سلطه بی نظیر بر بازار می رسد و بیش از سایر برنامه های کمک های مصنوعی دریافت می کند.
Chatgpt: پادشاه بازار فعلی
چت چت بیش از 5 میلیون بار بارگیری شده است ، اما کاربران آن از نظر سن و جنس پراکنده هستند.
کاربران جوان در سینه: سن بیش از 5 ٪ از کاربران دستگاه های تلفن همراه کمتر از 5 سال است که نشان می دهد جوانان بیشتر به آزمایش فن آوری های جدید علاقه مند هستند – یا ممکن است در انجام تکالیف خود به کمک نیاز داشته باشند. طبق اعلام مرکز تحقیقات پیو ، حدود یک چهارم از نوجوانان آمریکایی از Chatgpt برای انجام وظایف خانگی استفاده کردند که از سال گذشته ضرب شده است.
کاربران مدیترانه: گروه سنی از 1 تا 5 سال با 4.3 ٪ از کل کاربران دومین کاربر بزرگ Chatgpt است.
شکاف جنسی در کاربران Chatgpt
تفاوت جنسیتی در استفاده از این فناوری بسیار واضح است. طبق تخمین های AppFigors ، 4.3 ٪ از کاربران GPT CHAT مرد هستند.
سن بیش از 5 ٪ از کاربران دستگاه های تلفن همراه کمتر از 5 سال است ، نشان می دهد که جوانان بیشتر به تلاش فن آوری های جدید علاقه مند هستند
این تفاوت ممکن است مربوط به عوامل مختلف باشد. طبق گفته پیو در سال دوم ، زنان به طور کلی بیش از مردان نسبت به هوش مصنوعی بدبین هستند. همچنین ، نظرسنجی های Axios نشان داد که 5 ٪ از زنان از اجازه دادن به فرزندان خود از هوش مصنوعی دریغ می کنند ، در حالی که مردان 5 درصد هستند.
از طرف دیگر ، گزارش مک کینزی نشان می دهد که زنان به دلیل اتوماسیون بیشتر از مردان ، احتمالاً شغل خود را از دست می دهند و این ممکن است باعث اضطراب و مقاومت بیشتر در برابر تکنیک های هوش مصنوعی شود.
پایان
در حالی که هوش مصنوعی همچنان به جذب سرمایه و کاربران جدید ادامه می دهد ، برخی از شکاف های جمعیتی و جنسی روشی متفاوت برای پذیرش این فناوری از طریق گروه های مختلف نشان می دهد. جوانان بیشتر کاربر هستند ، مردان در استفاده از این فناوری مسلط تر هستند و زنان هنوز هم محتاط تر هستند.
با توجه به رشد سریع این بازار و تأثیر گسترده ابزارهای هوش مصنوعی ، ما احتمالاً شاهد تغییراتی در استفاده از این فناوری و پذیرش آن بین گروه های مختلف در آینده خواهیم بود.
منبع: https://www.itna.ir/news/82976/%D8%A8%DB%8C%D8%B4-%DB%B8%DB%B4-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-chatgpt-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B4%DA%A9%DB%8C%D9%84-%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF
تحریریه ICTNN شبکه خبری