این روزها شرکت های زیادی در حال فعالیت هستند و تقریباً همه برندهای موفق دارای لوگوی جذاب و حرفه ای هستند. لوگو شناسنامه برند شما و تفاوت شما با شرکت های دیگر است. البته این تنها دلیلی نیست که باید لوگو داشته باشید! اما مهم ترین دلایل داشتن طراحی لوگو برای یک کسب و کار چیست؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم تا متوجه شوید که چرا داشتن لوگو برای برند شما مهم است.
طراحی لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟
لوگو نماد بصری هر کسب و کاری است، چه در دنیای فیزیکی و چه در دنیای دیجیتال فعالیت کنید. شاید حفظ نام برند شما در ذهن کاربران کار آسانی نباشد، اما کافی است یک بار لوگوی شما را ببینند تا برای همیشه در ذهنشان بماند. انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد که می توانید بر اساس استراتژی و نوع کسب و کار خود انتخاب کنید! هنگام طراحی یک لوگو، ممکن است بخواهید از یک لوگو به شکل تصویر، سبک لوگو، لوگوی بند انگشتی یا حتی کولاژ استفاده کنید.
لوگو تقریباً در همه جاهایی که برند شما وجود دارد استفاده می شود. از وب سایت و شبکه های اجتماعی گرفته تا تبلیغات محیطی. حتی اگر قصد دارید یک سمینار یا وبینار برگزار کنید، باز هم در بخشی از فایل ارائه خود یک لوگو داشته باشید تا مردم گروه و برندی را که از طرف آن حمل می کنید، بشناسند.
مهمترین دلایل داشتن لوگوی شرکتی
اکنون که فهمیدید چرا داشتن لوگو برای هر برندی مهم است، ممکن است هنوز در مورد طراحی لوگوی خود مردد باشید. پس بهتر است با دلایل دیگری که چرا طراحی لوگو برای کسب و کار شما ضروری است آشنا شوید. 7 مورد از مهمترین دلایل وجود لوگو عبارتند از:
برندهای تجاری
اولین دلیل اهمیت داشتن لوگو برای برندسازی و شناخت کسب و کار است. اگر به تبلیغات برندهای مختلف دقت کنید، تمرکز زیادی روی نمایش لوگو و نام برند خود دارند. دلیل آن این است که اگر مخاطبان کسب و کار را بشناسند، هر بار که نام برند ذکر می شود، به سراغ آن می روند و در صورت نیاز به محصولات یا خدمات آن، از آن استفاده می کنند. بنابراین هر چه طراحی لوگو حرفه ای تر و جذاب تر باشد، برندینگ بهتر اجرا می شود.
شناخت کسب و کار توسط مخاطبان هدف
اگر بحث تبلیغات را مرور کنیم، متوجه می شویم که هر کسب و کاری مخاطبی دارد و برخی از آن مخاطبان طرفدار آن برند هستند. این کاربران ممکن است به محتوایی که می بینند اهمیتی ندهند، اما وقتی لوگوی شما را می بینند، محتوای مورد نظر خود را بررسی می کنند. پس لوگو فقط یک طراحی گرافیکی و بصری نیست! بلکه هویت آن برند و نماینده آن است که در برخورد با محتوای درخواستی توجه طرفداران آن برند را به خود جلب می کند.
ادغام کسب و کار در رسانه های مختلف
کسب و کارها در محیط ها و پلتفرم های مختلف برندسازی و بازاریابی فعالیت می کنند. هر کدام از این پلتفرم ها مخاطبانی با سلیقه های منحصر به فرد دارند. اکنون، اگر محتوای منحصر به فردی را در هر پلتفرم منتشر کنید، کاربران ممکن است متوجه نشوند که آن با برند شما مرتبط است.
از سوی دیگر، اگر لوگوی خود را در یک محتوای بصری منتشر شده قرار دهید، کاربران متوجه می شوند که با برند شما مرتبط است و از آن حمایت می کند. این به افزایش فالوور در پلتفرم ها، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی مختلف کمک زیادی می کند.
رقابت حرفه ای با شرکت های دیگر
در دنیای رقابت تجاری، برندهای زیادی وجود دارند، اما حقیقت این است که تنها درصد کمی از شرکت ها قوی هستند. یکی از مهم ترین موضوعاتی که کمتر به آن توجه می شود طراحی لوگو و طراحی لوگو حرفه ای است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بسیاری از برندها لوگوی حرفه ای و جذابی ندارند اما گاهی اوقات یک لوگوی ساده و غیر خلاقانه طراحی می شود.
داشتن لوگو به شما کمک می کند تا حرفه ای به نظر برسید و به راحتی از سایر شرکت ها در رقابت متمایز شوید. از طرفی کاربران لوگوی شما را می شناسند و در آینده نسبت به برندی که لوگوی جذابی ندارد موفق تر خواهید بود. زیرا کاربر لوگوی شما را می شناسد و با شما در تعامل است.
جلب توجه مخاطب هدف از طریق درک برند
کاربران بهتر با محتوای بصری ارتباط برقرار می کنند و توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. طراحی لوگو برای کسب و کارتان به شما کمک می کند برند خود را به صورت بصری معرفی کنید. فرقی نمی کند که وب سایت دارید یا در شبکه های اجتماعی فعال هستید. در هر صورت داشتن لوگو به شما کمک می کند تا کاربران بیشتری را به سمت برند خود جذب کرده و آن را بشناسید. در نهایت این کار باعث جذب کاربران بیشتر می شود و جذب کاربران بیشتر باعث افزایش مشتریان برای برند شما می شود.
اعتماد مخاطب را جلب کنید
کمی بالاتر گفتیم وجود لوگو نشان دهنده حرفه ای بودن کار است! خود را به جای افراد دیگری که صفحه اینستاگرام کسب و کار شما را مشاهده می کنند قرار دهید. از بین دو کسب و کار اینستاگرامی که یکی عکس پروفایلش لوگوی حرفه ای و جذاب است و دیگری عکس یک شخص، به کدام یک راحت تر اعتماد می کنید؟ و البته صفحه ای با لوگوی حرفه ای! چون این برند هویت دارد و به برند واقعی که شناسنامه دارد و برای هویتش کاری انجام داده راحتتر میتوان اعتماد کرد.
علاوه بر لوگو، از ویژگی های انیمیشن لوگو استفاده کنید!
اکنون که اهمیت داشتن یک لوگو را می دانید، باید مفهوم مهم دیگری را که نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها دارد، بشناسید. این مفهوم حرکت لوگو نامیده می شود. اما حرکت لوگو چیست؟ لوگوی متحرک لوگوی شما است که با استفاده از موشن گرافیک و تکنیک های انیمیشن متحرک شده است.
هنگام طراحی لوگو با جلوه جنبشی، صدا و حرکت برای جلب توجه کاربران اضافه می شود. استفاده از انیمیشن لوگو به جذب راحت تر نظرات کاربران در دنیای مجازی و پلتفرم های مختلف کمک می کند. می توان از آن در ابتدای ویدیوهای دیگر استفاده کرد تا نشان دهد که این ویدیو به تجارت شما مربوط است.
طراحی لوگو برای هر برندی ضروری است!
به سختی می توان هر برند موفقی را پیدا کرد که لوگو نداشته باشد، حتی اگر این لوگو ساده به نظر برسد، جذابیت خاصی دارد. اگر شما هم برندی دارید و می خواهید در عرصه رقابت با برندهای دیگر به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنید، داشتن لوگوی حرفه ای ضروری است. بنابراین، اگر لوگو ندارید، در اسرع وقت آن را خودتان یا توسط گروهی حرفه ای مانند کارینو طراحی کنید.
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/12/23/%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%85%D8%9F/
تحریریه ICTNN شبکه خبری