طبق گزارش جدید ، سهم سامسونگ از بازار تلفن های هوشمند در ده سال گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده است. اطلاعات منتشر شده توسط منبعی به نام Jemlit ادعا می کند سهم بازار سامسونگ در ماه سپتامبر تنها 2 ٪ او افتاد. این گزارش چالش های عمیق این غول کره ای را در بازار رقابتی امروز نشان می دهد.
خلاصه و نکات اصلی
زمینه تاریخی: طبق گزارش جدید ، سهم بازار سامسونگ در 1 سپتامبر (سپتامبر/1 اکتبر) 2 ٪ که در 5 سال گذشته کمترین او است
فرود سخت: این سهم بازار در مقایسه با 1 فوریه (1 فوریه) به 1.5 ٪ رسید. او متوجه می شود در کمتر از یک سال ظاهر می شود.
شورای تسهیلات چین ایرنه: دلیل اصلی این فروپاشی رقابت شدید از مارک های چینی مانند Xiaomi ، Vivo و Oppo یعنی آنها رشد فوق العاده ای را تجربه کرده اند.
عملکرد بهتر برای اپل: برخلاف غول فناوری کره ، سهم بازار جهانی سیب در حال حاضر 1.5 درصد بیشتر ده سال است
بزرگترین شکست آسیا: بزرگترین سهم بازار سامسونگ در منطقه آسیا این اتفاق افتاده است ، زیرا این شرکت برای پنج سال گذشته بوده است 4.3 ٪ او سهم خود را از دست داد.

روند نزولی برای سهم بازار تلفن های هوشمند سامسونگ
هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ و اپل به دلیل رقابت از چین بخش قابل توجهی از سهم بازار خود را از دست داده اند. با این حال ، سامسونگ ضربه بزرگتر از اپل به دست آورد. براساس داده های StatCounter ، آخرین باری که سامسونگ در واقع بازار جهانی تلفن را در ماه دسامبر (دسامبر/1) با سهم رهبری کرد 4.3 ٪ بود
از آن لحظه به بعد ، اوضاع بدتر شد. این سهم بازار در اول دسامبر است 4.3 ٪ در پایان سال ؛ به 4.3 ٪ کاهش یافته اما به نظر می رسد امسال چالش برانگیزترین شرکت بوده است. اگرچه سهم بازار در ماه فوریه کمی به 4.3 ٪ افزایش داشت ، اما اکنون 2 ٪ او افتاد.
مقایسه با رقبا: اپل پایدار است و چینی ها در حال انفجار هستند
از طرف دیگر ، اپل با وجود کاهش جزئی در ابتدای سال ، هنوز سهم بازار بالاتری از بازار جهانی نسبت به ابتدای سال دارد. این نشانگر ثبات بزرگی است که شرکت در مقابل رقابت از آن لذت می برد.

مقایسه سهم بازار سامسونگ و اپل طی پنج سال گذشته
در همین حال ، مارک های چینی شاهد رشد شگفت انگیزی بوده اند. سهم بازار Xiaomi و Oppo در پنج سال گذشته هجده بار این بود ، در حالی که سهم بازار Vivo از سال 5 2 بار این افزایش یافته است و اکنون 4.9 درصد از بازار را در اختیار دارد.
سامسونگ بیشترین برخورد را در کدام مناطق انجام داد؟
به نظر می رسد آسیا این ضعیف ترین منطقه برای سامسونگ بوده است. بر گزارش منبعکاهش سهم بازار سامسونگ در مناطق کلیدی طی پنج سال گذشته به شرح زیر بود:
| منطقه | تغییر سهم بازار سامسونگ (2 سال) | تغییر سهم بازار اپل (2 سال) |
|---|---|---|
| اروپا | 4.3 درصد | + 0.5 ٪ |
| ما | 4.3 ٪ | + 0.5 ٪ |
| آسیا | 4.3 درصد | + 0.5 درصد |
آمار نشان می دهد که سامسونگ نه تنها سهم در بازارهای غربی را از دست می دهد بلکه در آسیا نیز با یک بحران جدی روبرو است.
نظر شما چیست؟
آمار داستان را به وضوح بیان می کند: سهم بازار سامسونگ تحت فشار رقابتی شدید ، به ویژه از مارک های چینی ، در حال از بین رفتن است. سقوط به پایین ترین سطح در یک دهه یک هشدار جدی برای شرکت است. در حالی که اپل توانست موقعیت خود را حفظ و حتی تقویت کند ، سامسونگ شروع به از دست دادن موقعیت خود ، به ویژه در بازار حیاتی آسیا کرد.
آمار بازار تلفن همراه چین که در Chark II منتشر شده است: Huawei Advances ، اپل 5 ٪ رشد می کند
سال دوم یکی از چالش برانگیزترین این غول کره ای بوده است ، و اکنون باید ببینیم که آیا سامسونگ می تواند این روند نگران کننده را از طریق نوآوری های آینده معکوس کند. نظر شما چیست؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2025/10/13/%D8%B3%D9%87%D9%85-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF/
تحریریه ICTNN شبکه خبری





































