با وجود تاخیر اخیر در انتشار GTA 6 و تعیین تاریخ انتشار آن برای 19 نوامبر 2026 (28 آبان 1405) بر روی کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S، عدم عرضه نسخه رایانه شخصی در روز عرضه بار دیگر به یک سنت بازی های Rockstar تبدیل شده است. امروزه به نظر می رسد تحلیلگران دلیل آن را درک کرده اند.

در حالی که بسیاری از طرفداران بر این باور بودند که استراتژی Rockstar این است که بازیکنان را مجبور به خرید مجدد بازی (دوباره) روی پلتفرم های مختلف یا جلوگیری از سرقت نسخه PC کند، به نظر می رسد حقیقت چیز دیگری باشد.
با توجه به توییت جدید از کیوی تالکزیکی از تولیدکنندگان محبوب در زمینه پادکستهای بازی که ادعا میکند با توسعهدهندگان راک استار در ارتباط است، این تاخیر را ناشی از مسائل بهینهسازی و کمبود نیروی انسانی تیم سازنده برای مدیریت همزمان همه پلتفرمها دانست. این منبع ادعا میکند که Rockstar بازیهای رایانههای شخصی را همزمان با کنسولها منتشر نمیکند، زیرا «نمیتواند هزینه آن را بپردازد». وی در ادامه توضیح داد:
چیزهای بسیار بیشتری برای نسخه رایانه شخصی باید آزمایش و تأیید شود تا نسخه کنسول، زیرا متغیرهای مختلفی در سطح سخت افزار وجود دارد.
به گفته Kiwi Talkz، بهینهسازی یک بازی برای صدها ترکیب مختلف از پردازندهها و کارتهای گرافیک روی رایانه شخصی، فرآیندی بسیار زمانبر و منابع فشرده است، یک چالش بزرگ حتی برای استودیو بزرگی مانند Rockstar (با بیش از 6000 کارمند) برای عنوانی در مقیاس GTA 6.
او همچنین با اشاره به اینکه راک استار گیمز را «کمالگرا» میداند، تأکید کرد که این روحیه در تمام استودیو حاکم است و قرار نیست بازیکنان با بازیای مواجه شوند که برای عملکرد بهینه نشده باشد.
به این ترتیب، طبق سنت، گیمرهای رایانه شخصی باید حداقل یک یا دو سال پس از تاریخ انتشار اولیه منتظر بمانند. انتظار می رود نسخه PC بازی GTA 6 در اواخر سال 2027 منتشر شود، مگر اینکه تاخیر دیگری باعث شگفتی بازیکنان شود.





































