اما وقتی درباره پینوکیو صحبت می کنیم، مردم به اقتباس دیزنی فکر می کنند. دیزنی پینوکیو را کمی کودکانه کرد، اما اگر به داستان اصلی پینوکیو نگاه کنید، بسیار تیرهتر و برای بزرگسالان مناسب است.
چوی جی وون
البته اکثر مردم با اقتباس دیزنی از پینوکیو که فضای شادتری نسبت به داستان اصلی کارلو کولودی دارد، آشنا هستند.
وقتی به بازیهای Soulslike فکر میکنید، احتمالاً به فانتزی تاریک یا انگلستان ویکتوریایی فکر میکنید. به لطف سایر عناوین الهام گرفته شده از کار FromSoftware، حتی ممکن است به ژاپن فئودالی یا آینده ای پسا اتوپیایی فکر کنید. در هر صورت، بعید است که به بازی ای فکر کنید که از یک عروسک چوبی سخنگو الهام گرفته شده است که وقتی دروغ می گویید بینی آن بزرگ می شود.
وی در این باره می گوید:
کارگردان استودیو Round 8 و ساخته اخیر Neowiz Games، Lies of P، دلایل اقتباس از داستان پینوکیو را روشن می کند.
در جریان نمایشگاه Gamescom 2022 (Gamescom) که هفته گذشته برگزار شد، NeoWiz Games تریلری از بازی Lies of P منتشر کرد که بر مواردی مانند کیفیت بصری، شخصیتها، مبارزات و دنیای بازی تمرکز داشت.
این بازی در تاریخ نامشخصی در سال 2023 برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.
چوی جی وون همچنین اشاره می کند:
ابتدا باید چیزی را پیدا میکردیم که بسیار شناخته شده بود زیرا این اولین بازی Soulslike ماست. ما می خواستیم از قبل جامعه ای از طرفداران داشته باشیم، بنابراین ابتدا یک داستان معروف را انتخاب کردیم و سپس تغییرات مورد نظر را در آن اعمال کردیم.
چوی جی وون
یکی دیگر از دلایلی که این کارگردان به آن اشاره کرده، سفر شخصیت پینوکیو به نقاط مختلف است. این ویژگی به سازندگان این امکان را میدهد که در مناطق مختلف تلاش و خطا کنند تا بتوانند دنیای بازی خود را با جزئیات بیشتری بسازند.
داستان اصلی پینوکیو، مانند بسیاری از افسانه ها و قافیه های مهد کودک، تاریک است. این ویژگی دقیقاً همان چیزی است که کارگردان فیلم Lies اثر P Choi Ji-Won می خواهد در چارچوب “عصر طلایی” در فرانسه (Belle Époque) به آن دست یابد. (دوره ای از تاریخ اروپا و این کشور که در طی آن داستان اصلی پینوکیو اتفاق می افتد و از پایان جنگ فرانسه و پروس در سال 1871 تا شروع جنگ جهانی اول در سال 1914 را در بر می گیرد.)
پینوکیو گذشته ای پرماجرا دارد. از Geppetto شروع می شود، سپس به اقیانوس و از آنجا به نهنگ می رود. اینها دلایلی است که پینوکیو را برای بازی ما جذاب کرده است.
چوی جی وون
دلایل این انطباق به همین جا ختم نمی شود. در طی مصاحبه ای با وب سایت IGN، جی وون گفت که تیم سازنده می خواهند بازیکنان حس آشنایی با اولین بازی شبیه به Souls این استودیو داشته باشند.
تحریریه ICTNN شبکه خبری