Larian Studios، توسعه دهنده Baldur's Gate 3، معتقد است که خدمات اشتراک برای صنعت بازی های ویدیویی بد است.

نقاط قوت
- موسس استودیو لاریان علاقه زیادی به خدمات اشتراک ندارد.
- او معتقد است که این خدمات تاثیر منفی بر صنعت بازی خواهد داشت.
- Sven Vincke همچنین تایید کرد که هیچ یک از بازی های Larian Studio به صورت اشتراکی عرضه نخواهد شد.
یوبی سافت اخیراً در مورد تأثیر رو به رشد کتابخانه های دیجیتال و خدمات اشتراک بحث کرده است. رئیس این شرکت فرانسوی از بازیکنان خواست تا به نداشتن بازی عادت کنند.
این بیانیه توجه بسیاری را به خود جلب کرد و سون وینک، موسس استودیو لاریان، به دنبال پاسخی بود. او میگوید محتوا مهمتر از هر چیز دیگری است و میگوید استودیوی او هرگز بازیهایی را با خدمات اشتراکی ارائه نخواهد کرد.
چرا این مهم است: در حالی که خدمات اشتراک برای مصرف کننده عالی است، بسیاری از توسعه دهندگان بر این باورند که این امر منجر به کاهش کیفیت محتوا می شود زیرا استودیوها تلاش می کنند از انبوهی از پیشنهادات متمایز شوند.
Sven Wink معتقد است که اگر خدمات اشتراک به مدل غالب تبدیل شود و چند نفر تصمیم بگیرند که چه چیزی منتشر شود، دریافت بازی های خوب بسیار دشوار خواهد بود. او بیان کرد:
مهم نیست که آینده بازی چقدر پیشرفت کند، محتوا همیشه پادشاه خواهد بود. اما اگر اشتراک به مدل غالب تبدیل شود و یک گروه منتخب تصمیم بگیرد چه چیزی به بازار عرضه شود و چه چیزی عرضه نشود، به دست آوردن محتوای با کیفیت بسیار دشوارتر خواهد بود.
او معتقد است که اشتراکها همیشه با تحلیل هزینه/فایده شرکتها هدایت میشوند و در درجه اول بر حداکثر کردن سود متمرکز هستند.
این امر موفقیت بازی های کوچکتر را دشوارتر می کند و جذابیت فعلی سرویس هایی مانند Xbox Game Pass از بین می رود. نتیجه نهایی چنین صنعتی می تواند این باشد که بازی ها بر اساس خواسته های خدمات اشتراک ساخته می شوند.
Sven Wink می گوید هیچ کس این را نمی خواهد، زیرا محتوا همیشه پادشاه خواهد بود. سازنده مورد نظر قطعا به نکته جالبی اشاره کرده است که با توجه به تجربه و موقعیتی که در این صنعت دارد جای تامل دارد.
بازیهای ما را در سرویسهای اشتراک پیدا نخواهید کرد. این سرویس توسط بسیاری از توسعه دهندگان به عنوان فرصتی برای ایجاد بازی های خود تلقی می شود و من هیچ مشکلی با آن ندارم. من فقط میخواهم مطمئن شوم که اکوسیستم فعلی دیگر نمیمیرد، زیرا بسیار ارزشمند است.
در گذشته، Sven Wink تایید کرد که Baldur's Gate 3 را به Xbox Game Pass نمی آورد. در پایان آخرین مصاحبه خود، او این رویکرد را تکرار کرد و تصریح کرد که موضوع پوشش داده شده برای تمام عناوین آینده استودیو Larian صادق خواهد بود.
او گفت این مدل می تواند برای بسیاری از تیم ها بسیار جذاب باشد. استودیوهایی مانند تیم Lies of P قبلاً از انتشار Xbox Game Pass خود به عنوان یک فرصت هیجانانگیز استقبال کردهاند، اما موسس استودیو Larian آیندهای را نمیخواهد که در آن اشتراک تنها راه دسترسی به بازیها باشد.
توسعه دهنده امیدوار است که اکوسیستم سنتی بازی بتواند مانند امروز به توسعه خود ادامه دهد. با این حال، با سرمایه گذاری تمام غول های صنعت در یک مدل اشتراکی، ترس Sven Wink ممکن است در آینده نزدیک محقق شود.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید.
