سیل بازی های سرویس گرا در راه است.
نقاط قوت
- نظرسنجی از 537 استودیو نشان داد که عناوین متمرکز بر خدمات در سراسر صنعت بسیار زیاد است.
- حدود 95 درصد از این تیم ها روی ژانر ذکر شده کار می کنند.
- این گزارش همچنین بیان می کند که توسعه پروژه های خدمات محور پنج سال یا بیشتر طول می کشد.
عناوین سرویس گرا در حال حاضر سودآورترین محصولات در صنعت بازی های ویدیویی هستند. به لطف جریان مداوم محتوا و تراکنشهای خرد، این ژانر تقریباً برای هر استودیو جذابیت دارد.
با این حال، با وجود تمام مزایایی که دارد، این ژانر می تواند عواقب مخربی برای استودیوهایی داشته باشد که موفق به برجسته شدن نیستند. بنابراین زمانی که گزارشی نشان میدهد که حدود 95 درصد تیمها در حال آزمایش یا کار روی چنین پروژههایی هستند، ممکن است هشدار دهنده باشد.
چرا مهم است: با توجه استودیو به این ژانر، صنعت می تواند با عناوین سرویس گرا اشباع شود که احتمالاً منجر به کاهش شدید این بخش از بازی می شود.
همانطور که Gamesindustry گزارش می دهد، 537 توسعه دهنده اخیرا به یک نظرسنجی جهانی پاسخ دادند. از این تیم ها، تقریباً 66٪ به نفع این ژانر صحبت کردند و گفتند که پروژه های خدمات زنده عملا برای موفقیت در بازی های مدرن ضروری هستند.
این گزارش همچنین خاطرنشان میکند که ساخت بازیهای این سبک بیشتر طول میکشد، چرخههای توسعه بیش از پنج سال در مقایسه با چرخه توسعه معمولی سه ساله یک نسخه تکنفره طول میکشد.
علاوه بر این، گزارش مورد بحث توضیح میدهد که این استودیوها به دنبال انتشار سریعتر محتوا برای به حداکثر رساندن تعامل هستند. بیشتر استودیوها بهروزرسانیها و وصلههای هفتگی یا دو هفتهای را هدف قرار میدهند.
آنها امیدوارند که هر ماه محتوای جدیدی تولید کنند، که این ژانر سرویس گرا را بسیار دشوار می کند. نه تنها نفوذ به این ژانر دشوار است، بلکه محبوب ماندن معضلی کاملاً جدید را ایجاد می کند.
چنین تمرکزی بر عناوینی که در طول زمان ماندگاری دارند می تواند در درازمدت برای این صنعت مضر باشد. استودیویی مانند Rocksteady اخیراً پس از تمرکز بیش از حد بر روی عناصر سرویسمحور Suicide Squad، با واکنشهای زیادی مواجه شده است.
در همین حال، استودیو Naughty Dog پس از ناکامی در ایجاد یک بازی آنلاین پایدار بر اساس فرنچایز The Last of Us، تلاش چندین ساله خود را رها کرد. طی چند سال گذشته، شاهد بسته شدن تعداد زیادی از عناوین سرویسمحور بودهایم.
نظرت راجع به آن چیست؟ لطفا در قسمت نظرات زیر به ما اطلاع دهید.
منبع: Tech4Gamers