بر اساس آمار جدید، 62 درصد از افراد بالای 18 سال حداقل یک بازی ویدیویی در طول زندگی خود انجام داده اند.
این آمار که توسط وب سایت GI.biz منتشر شده است، بر اساس گزارش وضعیت بازی Comscore و با مشارکت پلتفرم تبلیغات درون بازی Anzu تهیه شده است.
از بین افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند، 77٪ روی بیش از یک پلتفرم بازی کردند و بیش از یک سوم به طور منظم از ترکیبی از کنسول، رایانه شخصی و موبایل استفاده کردند.
این نظرسنجی همچنین ادعا می کند که علاقه مندان به بازی های ویدیویی در ایالات متحده در سال گذشته 45 میلیارد ساعت را در سایت ها و برنامه های بازی صرف کرده اند که می توان آن را به محبوبیت اخیر ورزش های الکترونیکی نسبت داد. از جمله مهم ترین بازی های ورزشی الکترونیکی می توان به Dota 2، Overwatch 2 و Counter-Strike اشاره کرد.
86 درصد از نسل Z (متولدین بین 2000 تا 2012) و 80 درصد از هزاره ها (متولدین بین سال های 1980 تا 2000) گفتند که ورزش های الکترونیکی را تماشا می کنند، در حالی که 53 درصد از نسل Z و 61 درصد از هزاره ها به محتوای ورزش های الکترونیکی علاقه مند هستند.
استیو باغداساریان، مدیر ارشد بازرگانی Comscore، گفت:
گزارش State of Gaming 2024 بر اهمیت فرهنگی این پدیده و نقش حیاتی رفتار گیمر برای برندهایی که به دنبال استفاده از این مخاطبان پویا هستند، تاکید می کند.