مدیر سابق پلی استیشن ، شوی یوشیدا ، در مصاحبه ای جدید گفت که سونی استودیوهای خود را مجبور نکرده است که بر اساس خدمات بازی ها را توسعه دهد.

سونی تعدادی از عناوین متمرکز بر خدمات را لغو کرده است ، از جمله بازی آنلاین آخرین مورد ما و همچنین پروژه خدمات خدمات جنگ. برخی از طرفداران فکر می کنند که استودیوهایی مانند Nat Dog ، Bend Studio و BluePoint همگی مجبور شده اند بر اساس سرویس سونی عناوین بسازند ، اما مدیر سابق پلی استیشن دیدگاه متفاوتی دارد.
یوشیدا در مصاحبه با نمادهای مقدس پادکست گفت که سونی استودیوهای خود را وادار نمی کند تا آنچه را که نمی خواهند بسازند. در عین حال ، او می گوید که این تصمیمات می تواند به طور مشترک بین سونی و استودیوها اتخاذ شود.
گفت
طبق تجربه من ، وقتی استودیوها می بینند که یک شرکت نوآوری ها و نوآوری های عمده ای دارد ، سعی می کند آن را تراز کند تا شانس آنها برای تأیید و حمایت از پروژه را افزایش دهد.
به عبارت دیگر ، یوشیدا معتقد است که استودیوهای پلی استیشن ، وقتی می بینند استراتژی سونی برای ایجاد آثاری بر اساس سرویس ، بازی های بیشتری را پیشنهاد می کنند و به شرکت منتقل می شوند.