با ظهور رسانه های اجتماعی و پلتفرم های ویدیویی، از جمله یوتیوب، نحوه لذت بردن ما از بازی های ویدیویی تغییر کرده است. بنابراین طبیعی است که بازیکنان این روزها به جای تجربه هر مسابقه، آنها را تماشا کنند.
طبق گزارش های MIDiA، هر گیمر به طور متوسط 7.4 ساعت در هفته را به بازی و 8.5 ساعت در هفته را برای تماشای ویدیوهای مرتبط با بازی می گذراند.
این گزارش خاطرنشان میکند که ناشران و توسعهدهندگان بازیهای ویدیویی میتوانند محتوای ویدئویی مرتبط را در عناوین خود ادغام کنند تا روشهای جدید کسب درآمد ایجاد کنند.