Bloodborne یک بازی انحصاری پلی استیشن 4 است که هنوز برای نسل نهم یا رایانه شخصی منتشر نشده است، اما به نظر می رسد که وضوح بازی به لطف پلی استیشن 5 پرو کمی بهبود یافته است.
طبق گزارش های قبلی، پلی استیشن 5 پرو دارای گزینه جدیدی به نام «بهبود کیفیت تصویر برای بازی های پلی استیشن 4» است که هدف آن افزایش وضوح برخی از عناوین کانن نسل هشتم سونی است. طبق اولین نظرات یکی از کاربرانی که قبل از عرضه رسمی به پلی استیشن 5 پرو دسترسی داشتند، Bloodborne از این ویژگی بهره مند خواهد شد و به لطف AI Upscaling اندکی افزایش وضوح تصویر را به نمایش می گذارد. هنوز مشخص نیست که آیا این بهبود تصویر بیشتر از ارتقاء است یا خیر، اما سونی تأیید کرده است که حالت Boost در پلی استیشن 5 پرو در درجه اول بر بهبود وضوح برخی از بازی های پلی استیشن 4 متمرکز است.
در اولین مقایسه ای که توسط این شخص به اشتراک گذاشته شد، او ادعا کرد که Bloodborne به طور قابل توجهی در کنسول میان رده جدید سونی پیشرفت نکرده است. در مقایسههای دقیقتر، میتوان اثر وضوح و وضوح را به لطف AI Upscaling مشاهده کرد که باعث بهبود جزئی در جلوههای بصری بازی شده است اگرچه این آیتم تغییر اساسی ایجاد نمیکند، اما وضوح بیشتری به بازی اضافه میکند. بهطور پیشفرض، Bloodborne بر روی پلیاستیشن 4 با وضوح 1080p اجرا میشود و به نرخ فریم 30 محدود میشود. اما بازی در پلیاستیشن 4 مشکلات سرعت فریم ناپایدار را نشان میدهد که باعث لکنت میشود.
هنوز مشخص نیست که در این مورد از چه فناوری مقیاس بندی استفاده می شود. این امکان وجود دارد که AMD Super Resolution که بر روی سخت افزار AMD اجرا می شود و قابلیت اجرا بر روی پلی استیشن 5 را دارد، استفاده شده باشد یا اینکه سونی در این مورد از فناوری ارتقاء مقیاس خود به نام PSSR استفاده کرده باشد.
با عرضه پلیاستیشن 5 پرو در 7 نوامبر 2024، مقایسههای دقیقتر باید تصویر واضحتری از پیشرفتهای کنسول نسبت به عناوین قدیمی پلیاستیشن 4 مانند Bloodborne ارائه دهد.