با وجود عوامل مختلف ، صنعت بازی های ویدیویی در سال گذشته در وضعیت نسبتاً ناپایدار قرار داشته است. بزرگترین صنعت سرگرمی در جهان با مشکل روبرو شده است ، تنظیم استودیوها ، تا آنجا که بسیاری از عناوین AAA شرکتهای بزرگ بازی در دستیابی به موفقیت مورد انتظار نتوانسته اند.

با این حال ، با وجود نگرانی های اخیر ، وضعیت بازار جهانی کاملاً تاریک و ناامید کننده نیست. طبق یک مطالعه جدید ، صنعت سال آینده به لطف چندین بازی محبوب و البته تورم توسعه خواهد یافت. صنعت بازی های ویدیویی ششم با شکست های فراوان و بسته شدن استودیوها شروع سختی کرده است. در نتیجه ، دیدن روند صعودی بازار در آینده نزدیک بسیار امیدوار کننده خواهد بود. طبق پیش بینی بازی های جهانی ، بازار جهانی بازی های ویدیویی همزمان با تورم و حدود 3.5 درصد افزایش می یابد.
علاوه بر این ، به لطف انتشار چندین عنوان AAA مانند GTA 6 ، Monster Hunter Wilds ، Assassin's Creed Shadows و Ghost of Yotei ، فروش نسخه های دیجیتال به طور مداوم افزایش می یابد.
نکته مهم دیگر این است که این مطالعه نشان می دهد که استودیوها به ریشه های خود باز می گردند و به جای تمرکز روی خدمات زنده ، شروع به توسعه عناوین با کیفیت می کنند. این تغییر به دلیل خرابی های اخیر مانند کنکورد بود. در نتیجه ، خریدها در ظاهر باید در سال 2 حدود 2 ٪ کاهش یابد.
علاوه بر این ، طبق تجزیه و تحلیل Rhys Elliott از تحقیقات Midia ، این صنعت از 1.5 میلیارد دلار در سال به 1.5 میلیارد دلار در سال کاهش می یابد. بازی های موبایل همچنان سهم عظیمی از درآمد را نشان می دهند و 5 ٪ از کل درآمد بازی دیجیتال را در سراسر جهان نشان می دهد.