کیچیرو تویاما، طراح معروف بازی، ادعا کرد که در طول همکاری خود با پلی استیشن، ایده ساخت دنباله ای برای Siren برای پلی استیشن 2 را داشته است. این ایده در نهایت با نام بازی Slitterhead محقق شد.
تویاما در مصاحبه ای با Denfaminicogamer توضیح داد که وقتی در Sony Entertainment یا SIE کار می کرد، به این فکر می کرد که یک دنباله با بودجه کلان برای Siren چه می کند. او اشاره کرد که سونی قصد دارد این پروژه را به عنوان AAA تبدیل کند. در نتیجه، تویاما یک مفهوم آژیر مانند با بودجه کلان طراحی کرد که در نهایت به نمونه اولیه Slitterhead منجر شد.
او گفت:
Slitterhead از این ایده متولد شد: اگر Siren 3 را بسازم چه می شود؟
به گفته او، حتی اگر Siren یک عنوان کالت باقی بماند، محبوبیت مجدد آن بود که او را به فکر راه اندازی مجدد این سریال انداخت. وی در ادامه افزود:
همه چیز از زمانی شروع شد که من در SIE کار کردم. در آن زمان، محبوبیت Siren دوباره در حال افزایش بود، بنابراین صحبت از ساخت یک اسپین آف شد. اما این شرکت یک بازی AAA می خواست.
تویاما همچنین توضیح داد که احساس می کند سبک خاصی از بازی های ترسناکی که ایجاد می کند با توسعه بازی AAA سازگار نیست:
به نظر من ژانر ترسناک و ساخت بازی AAA با هم سازگار نیستند.