Metal Gear Solid Delta: Snake Eater یک بازسازی جاه طلبانه از نسخه 2004 منتشر شده بر روی پلی استیشن 2 می باشد.این بازی مدتی است که توسط کونامی در حال ساخت بوده و اعلام شده است که نسخه کامل آن در سال 2025 منتشر خواهد شد.
نوریاکی اوکامورا، تهیه کننده سری متال گیر سالید در مصاحبه اخیر خود در مورد یکی از دلایل اصلی بازسازی این بازی محبوب صحبت کرد:
یکی از دلایلی که تصمیم گرفتیم این بازی را بازسازی کنیم این است که متوجه شدیم بسیاری از بازیکنان جدید و جوان با سری متال گیر ناآشنا هستند. این یک نوع رسالت و وظیفه ما بود که مطمئن شویم این سریال برای نسلهای بعدی ماندگار است. با این حال ما این میراث را به جا می گذاریم.
در دهه 2000، Metal Gear Solid 3 بسیار جلوتر از زمان خود به نظر می رسید. با داستانی طولانی و جذاب، آزادی عمل و مکانیزم های خاص مانند استتار و پردازش شخصیت که تجربه خاصی را در اختیار بازیکنان آن زمان قرار می داد. همه این ویژگی ها نه تنها در MGS Delta: Snake Eater وجود دارند، بلکه همه چیز به شدت بهبود یافته است.
اوکامورا به نکته خوبی اشاره می کند. اولین بازی متال گیر در سال 1987 منتشر شد و آخرین عنوان اصلی این سری در سال 2015 با بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain عرضه شد. در همین زمان بود که هیدئو کوجیما، خالق این سری، کونامی را ترک کرد. تیم کونامی تلاش کرد تا MGS Survive را به عنوان یک نسخه ترسناک از این سری در سال 2018 منتشر کند، اما این یک شکست بزرگ بود. اکنون فرصت خوبی برای بازگرداندن این فرنچایز محبوب به نظر می رسد.