همه ما تاریخ Minecraft را می دانیم. یکی از بهترین بازی های صنعت فروش که هر سال طرفداران بیشتری را به خود جلب می کرد. از طرف دیگر ، عناوین دیگری که موفقیت و موقعیت مشابهی را به دست آوردند ، بازی های خدمات مرکزی مانند رقبای Fortnite ، Roblox و Marvel بودند. با این حال ، Minecraft نه تنها روش را تغییر داد ، بلکه حتی در فروشگاه های خاصی مانند ESHOP ، همیشه جزء بهترین بازی های فروشنده بوده است.

Ingla Garneij ، تولید کننده Mojang Studios ، در مصاحبه ای با IGN توضیح داد که برخلاف صنعت بازی ، Minecraft عناوین دیگری را بر اساس این سرویس پر نخواهد کرد:
سرویس مبتنی بر بازی واقعاً با هدفی که به دست آورده ایم مطابقت ندارد. ما بازی را برای اهداف دیگر ساختیم. بنابراین کسب درآمد برای ما به معنای پرداخت پول و همه چیز است.
آگنس لارسون ، مدیر وانیل ، آن را به IGN تأیید کرد:
برای من ، این یکی از مقادیر مهم Minecraft است. من فکر می کنم این یکی از اصول اساسی است که Minecraft بر اساس آن بنا شده است. فرهنگ و ارزشهای عالی و عالی. من فکر می کنم همه ما در اینجا موافقیم. این یکی از ویژگی هایی است که بازی را قدرتمند می کند و به آن ارزش های عمیق می بخشد.
البته باید در نظر داشته باشید که پوست ، بافت و مجموعه ای از مواد افزودنی دیگر در فروشگاه Minecraft موجود است. علاوه بر این ، این بازی اکنون به یک غول بازاریابی تبدیل شده است که با شرکت هایی مانند LEGO همکاری می کند و فیلم او توسط جک بلک بازی می شود.

