هیدو کوجیما اعلام کرد که انتقاد نگاه بسیار مثبتی به Death Stranding 2: در ساحل نسبت به اول دارد.

با این حال ، با توجه به اینکه او علاقه ای به ساخت بازی های محبوب ندارد ، او این وضعیت را نه خوب و نه بد می داند.
به گفته کوجیما ، نسخه دوم این سریال ، در ساحل ، یک تجربه اکشن بیشتر از اولین بازی است ، به این معنی که نظرات بسیاری از بازیکنان تجربه بازی جدید را دارند.
طبق آخرین مصاحبه Kojima با مجله مجله Edge ، در ساحل به نمرات بسیار خوبی رسیده است. وی همچنین توضیح داد که این اظهارات برای شرکت سونی بسیار خوشایند است ، اگرچه همیشه فکر می کرد که بهتر است کمی در بین مردم بازی کند.

کوجیما در مورد آن گفت
من به تمام انتقاداتی که من به طور کامل بخش های خاصی مانند مکانیک کنترل و دوربین را به طور کامل می پذیرم ، توجه کردم و آنها را به شکلی اصلاح خواهم کرد ، اما تغییر موضوع و تاریخچه بازی طبق نظرات غیرممکن است.
البته ، من دوست دارم بازیکنان بیشتری را از بازیکنان به بازی خود بدست آورم و آن را تجربه کنم ، اما از طرف دیگر ، من علاقه ای به ایجاد یک عنوان محبوب ندارم.
کوجیما در پاسخ به انتقاد گفت:
در حقیقت ، من در مورد انتقادات مربوط به مرگ تحلیل زیادی کردم. در بیشتر موارد ، فقط چهار نفر به ده نفر جذب می شدند و بقیه بازی وحشتناک بود. برای من ، رابطه بین نظرات مثبت و منفی منطقی و دلپذیر بود. اما ما در بازیکن Stranding 2 اظهار نظرهای مثبت تری دریافت کردیم: در ساحل ، که بسیار خوشایند است.
اگرچه سونی دیدگاه مثبتی از این نظرات دارد ، اما او همیشه اصرار داشته است که مخاطبان بیشتری را هدف قرار دهد. بیشترین فیلم های فروخته شده در سینما به طور کلی 5 ٪ از مخاطبان خود را تأیید می کنند. واقعیت این است که حداقل من علاقه ای به ساختن عناوین محبوب یا فروش میلیون ها نسخه ندارم ، چیزی نیست که من به دنبال آن هستم.

و در پایان ، کوجیما این نکته را از خنده مطرح کرد:
البته ، من به دنبال یک شکست و فروش ضعیف نیستم ، زیرا باید در مورد هزینه و بودجه استودیو فکر کنم ، اما ساختن عنوانی که در حال حاضر ایجاد شده است ، هدف من نیست ، هدف من ساختن عنوان جدید است.
Death Stranding 2: در ساحل 6 ژوئن (6 ژوئن (اول ژوئیه 1404) آن را منحصراً برای پلتفرم PS5 منتشر می کند.