هیدو کوجیما فکر می کند جوانانی که گسترده بازی می کنند یک پدیده مثبت هستند ، اما در عین حال ، اصرار دارد که همه باید در رسانه های دیگر شرکت کنند تا آثار خلاقانه جدیدی ایجاد کنند.

براساس وب سایت رولینگ استون ، کوجیما از عادات رسانه ای خود و تأثیر آنها در توسعه بازی های آن در طی یک پانل در کنفرانس جدید ورزشی جهانی صحبت کرد. وی توضیح داد که ، همانطور که انتظار می رود ، او تجربه زیادی در بازی های ویدیویی زندگی نمی کند و اغلب علاقه مند به تماشای فیلم ، خواندن کتاب ، بازدید از موزه ها و ملاقات با افراد مختلف است.
کوجیما در مورد آن گفت
من زیاد بازی نمی کنم من فیلم را می بینم ، کتاب می خوانم ، با مردم ملاقات می کنم و به موزه ها می روم. در واقع ، من چیزی را مستقیماً از سایر بازی ها کپی نمی کنم. در حالی که بسیاری از تولید کنندگان بازی فقط برای تماشای بازی های دیگر کافی هستند.
کوجیما یک نکته اساسی را برجسته می کند. سازندگان بازی ، به ویژه جوانان و افراد جدید ، نباید محدود به دنیای بازی باشند. او معتقد است که الهام بخش برای سایر بازی ها کافی نیست و توسعه دهندگان باید به رسانه های دیگر و حتی تجربیات زندگی واقعی بروند تا آثار جدید و خلاق جدیدی ایجاد کنند.
کوجیما با ذکر نمونه هایی از سازندگان افسانه ای ادامه داد. وی مامورو اوشی ، مدیر شبح در پوسته و خالق آکیرا کاتسیرو اوتومو را نشان داد. آنها بهترین آثار خود را ایجاد کردند که نه تنها به انیمه نگاه می کردند بلکه از تماشای فیلم های اروپایی و آوردن آنها به دنیای انیمه الهام می گرفتند.