گزارش جدید نشان می دهد که بازی های کنسول در مقایسه با سال گذشته 4.9 ٪ کاهش یافته است ، به دلیل افت 5 درصدی بازی های حق بیمه در مقایسه با سال قبل.

براساس گزارش اخیر وب سایت Newzoo بر اساس صنعت بازی جهانی ، بازی های حق بیمه در طول سال 2 1.5 میلیارد دلار درآمد کنسول کسب می کنند. این 2 ٪ از درآمد 1.5 میلیارد دلار را نشان می دهد ، اما لازم به ذکر است که مدل بازی حق بیمه تنها الگویی برای کاهش درآمد است.
از طرف دیگر ، ریزگردها از میکروتران برنامه در مقایسه با سال 2 4.9 ٪ افزایش یافته و 1.5 میلیارد دلار برای بازی های کنسول کسب کرده اند که معادل 2 میلیارد است. درصد کل گردش مالی این بخش شرقی. پس از آن ، اشتراک ها با افزایش قابل توجه 3.5 ٪ در مقایسه با سال قبل ، 1.5 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. محتوای قابل بارگیری (DLC) ، با گردش مالی 1.5 میلیارد دلار ، 2 ٪ از کل درآمد را نشان می دهد و در سال گذشته 3.5 ٪ رشد داشته است.
این گزارش نقش اصلی شش بازی را در مورد عوامل رشد درآمد ناشی از پرداخت در ظاهر و DLC برجسته می کند. در بخش پرداخت های غیرقانونی DURT: Black Ops 6 و NBA 2K25 نقش مهمی در رشد 3.5 ٪ داشتند. از طرف دیگر ، بازی هایی مانند Elden Ring ، Diablo 4 و Destiny 2 به عنوان محرک اصلی درآمد باعث افزایش DLC شدند.
به طور کلی ، درآمد بازی در کنسول در طول سال کمی بالاتر از بازی های رایانه ای بود و به 1.5 میلیارد دلار رسید و گردش مالی در بخش رایانه شخصی تقریباً 1.5 میلیارد دلار بود. با این حال ، گرایش درآمد در این دو سیستم عامل متفاوت بود. به طوری که 5 ٪ از بازی های رایانه ای از پرداخت در برنامه ساخته شده است.
طبق پیش بینی Newzoo ، درآمد حاصل از بازی راحتی تا 2 سال به 1.5 میلیارد دلار می رسد و روند صعودی همچنان به 1.5 میلیارد دلار خواهد رسید.