کارگردان Baldur's Gate 3 اخیراً نظرات خود را در مورد اخراج در این صنعت به اشتراک گذاشته است.
او می گوید که طمع ناشران صنعت را نابود می کند. این کارگردان می گوید ناشران باید در این مسائل صبورتر باشند. Baldur's Gate 3 همچنان به ایجاد سرفصل ها و سر و صدا در رسانه های اجتماعی ادامه می دهد. این بازی پس از کسب جایزه بهترین بازی سال در The Game Awards 2023، جوایز مختلفی را در بسیاری از رویدادها کسب کرده است.
آخرین پیروزی بازی نقش آفرینی در کنفرانس توسعه دهندگان بازی (GDC) 2024 بود. جایی که بار دیگر به عنوان بازی سال معرفی شد. با این حال، Sven Vincke، کارگردان بازی، از فرصت استفاده کرد و ناشران را به خاطر طمع و اخراج اخیرشان مورد انتقاد قرار داد. ناشران بزرگ مانند سونی، مایکروسافت، الکترونیک آرتز و غیره. امسال قربانی اخراج شدند. Sven Wink، مدیرعامل استودیو Larian و مدیر Baldur's Gate 3 در صحبت های خود به این موضوع اشاره کرد و دلیل اصلی این اخراج ها را طمع ناشران دانست.
به گزارش Eurogamer، او اشاره کرد که ناشران در چرخه دائمی تعقیب سود، اخراج توسعه دهندگان و سپس استخدام مجدد در صورت نیاز گیر کرده اند. وی همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از متخصصان برجسته در این بخش اخیراً شغل خود را از دست داده اند. سون وینک به ناشران توصیه می کند به جای اینکه کورکورانه هر سه ماهه سود را دنبال کنند، کمی سرعت خود را کاهش دهند و روی استفاده از افراد خلاق و با استعداد تمرکز کنند. سخنان او با تکان دادن سر بسیاری به تایید مخاطبان GDC 2024 طنین انداز شد.