آقای کایل رولی، کارگردان Alan Wake 2، در مصاحبه ای با Games Radar فاش کرد که تیم سازنده احساس کرده اند که ممکن است با استفاده از جامپ اسکر در این بازی کمی زیاده روی کرده باشند.
به مناسبت یک سالگی عرضه Alan Wake 2، کارگردان بازی در مورد چالش برقراری تعادل جامپ اسکر و جلوگیری از تکراری شدن آنها صحبت کرد. او گفت:
خیلی سخته وقتی به گذشته نگاه می کنم، احساس می کنم در این مورد کمی زیاده روی کردیم. هر بار که دشمن جدیدی در کمین می نشست، مطمئناً با صدایی هولناک از جلوی شما می پرید. از نظر داستانی و موضوعی، آنها قرار بود نوعی حمله روانی به شخصیت اصلی باشند. به خصوص در قسمت های اولیه بازی که با دشمنانی مانند Overlap Guardians، Nightingale یا Cynthia مواجه می شدید. قرار بود نوعی تهاجم ذهنی ایجاد کنند.
وی ادامه داد که علاوه بر دلایل داستانی، جامپ اسکر از منظر فنی نیز از جمله طراحی صحنه و جریان ماموریت استفاده شده است.
ما همچنین به دلایل فنی، برای صحنهنگاری و طراحی گیمپلی از این جامپاسکیرها استفاده کردیم. هر دو اهداف متفاوتی داشتند، اما برای بازیکن، آنها در نهایت به عنوان یک لحظه ترسناک تلقی شدند، هم به دلایل داستانی و هم به دلایل گیم پلی.
Alan Wake 2 در اکتبر 2023 برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S منتشر خواهد شد. به مناسبت اولین سالگرد بازی، استودیو Remedy بهروزرسانی رایگان با ویژگیهای جدید از جمله بهبود عملکرد DualSense ارائه میکند و همچنین تایید کرده است که چگونه بازی از قابلیتهای PlayStation 5 Pro بهره میبرد.