تولید کننده سابق EA ادعا می کند که نسخه GTA 6 می تواند بازی را از بازی نگه دارد تا روی مدل های مبتنی بر خدمات متمرکز شود ، یا برعکس ، این رویکرد را بیشتر بهبود می بخشد.

تمام نگاه ها به Rockstar تا سال آینده یکی از بازی های پیش بینی شده در تاریخ ، GTA دوخته شد آزاد کردن اکنون که تاریخ انتشار این بازی نهایی شده است و هیچ تأخیر وجود نداردمدرک این کار حتی قبل از انتشار ، بر روند کلی صنعت بازی تأثیر می گذارد.
با این حال ، بسیاری می گویند تأکید فعلی بر بازی های مبتنی بر خدمات ، صنعت را به سمت اشتباه سوق داده است و این روز به روز بدتر می شود. علاوه بر این ، به گفته یک تولید کننده سابق EA ، بازی GTA 6 می تواند بر سرنوشت روند تأثیر بگذارد و حتی بیشتر یا مسیر صنعت را از مدلهای جهت دار به سمت سرویس تقویت کند.
مارک دارا ، توسعه دهنده سابق و توسعه دهنده سابق Biooware ، یکی از دشوارترین لحظات در صنعت بازی های ویدیویی بود. وی همچنین خاطرنشان کرد: موفقیت Clair Obscur: Expedition 33 نشانه روشنی از تمایل بازیکنان برای فاصله گرفتن از روند تمرکز بر روی مدل های مبتنی بر خدمات است. این کار AA با حداقل بودجه توانسته است عملکرد موفقیت آمیز را انجام دهد و دارا معتقد است که جلوه های ارزان تر در حال حاضر آینده صنعت بازی است.
با این حال ، او تأکید می کند که GTA ۲ نتیجه نهایی این مسیر را تعیین می کند. اگر این آثار مطابق با بودجه عظیم و هیجان گسترده آن موفق شوند. اگر این بازی به بزرگترین سفر در تاریخ تبدیل شود ، احتمالاً صنعت بازی بیشتر روی خدمات زنده و بلوک ها تمرکز خواهد کرد زیرا به طور کلی موفقیت را دنبال می کند.
با این حال ، اگر GTA 6 شکست بخورد ، می تواند به این معنی باشد که بازیکنان آماده حرکت به آثار کوچکتر ، شبیه به Dark Dark هستند و قبلاً نیز ذکر شده بودند.
البته این سناریو خیلی زیاد نیست. برخی از تحلیلگران پیش بینی کردند که GTA 6 در دو ماه اول آزادی می تواند به 5 میلیون نسخه برسد. این پیش بینی ، با توجه به حجم عظیم هیجان در اطراف بازی ، به نظر نمی رسد از ذهن خارج شود.
پیش بینی می شود بازی GTA 6 در 5 مه (1 ژوئن) برای سری PlayStation 2 و سری X / S منتشر شود.